Dlaczego składy dla Kolei Dolnośląskich są tak drogie?
W ubiegłym tygodniuna łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ofercie na dostawę pociągów spalinowych dlaKolei Dolnośląskich. Ofercie drogiej. Dlaczego drogiej? Zapytaliśmy o toprzedstawiciela producenta, który ofertę złożył, czyli bydgoską PESĘ.
Chodzi o wielkość zamówienia. Koleje Dolnośląskie chcąbowiem kupić zaledwie dwa pojazdy. Realizacja tak małego zamówienia w ocenieczłonka Zarządu PESY Sławomira Piątka jest więc stosunkowo bardziej kosztowna.Co prawda przewoźnik dopuszcza możliwość skorzystania z opcji, ale nie jest tozamówienie pewne. Dodatkowo pojazdy, które Koleje Dolnośląskie próbują kupićnie są typowe. Producent musi przygotować je konkretnie pod ten przetarg. Torównież powoduje wzrost ceny jednostkowej pojazdy.
Jednostka, którą chcą kupić Koleje Dolnośląskie byłabywyposażona w ekologiczny silnik, który musi spełniać wyśrubowane normywchodzące w życie w 2022 roku. A dodatkowo przewoźnik zamówił też częścizamiennie. Przy takich wymaganiach nie mamy gdzie zejść z ceny – wyjaśnia Piątek.
Link zatem Linkowi nierówny…
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że w przetargu złożona została tylko jednaoferta, właśnie przez PESĘ. Znacznie przekracza ona szacunki zamawiającego.Producent zaproponował kwotę 42.754.800,00 zł brutto przy szacunkachzamawiającego 27.552.000,00 zł brutto. PESA chce zatem za jeden skład21.377.400,00 zł.
„