Dlaczego PKP Intercity zrezygnowały z `Taniej kuszetki`?

inforail
28.07.2016 08:28

?Tania kuszetka?,czyli przejazd na miejscu do leżenia nie wyposażonym w pościel, dostępna byławyłącznie w przedziałach 6 miejscowych. W związku ze zmniejszającą się odpoczątku roku dostępnością tego typu wagonów (kursujących do dnia 11 czerwca2016 r.), utrzymanie oferty kuszetek niewyposażonych w pościel nie było dłużejmożliwe ? wyjaśnia Piotr Stomma, wiceminister Infrastruktury i Budownictwa.

Jednocześnie przedstawiciel resortu stwierdza, że wrażeniezmiany ceny nie wynika z podniesienia opłat za miejsca w wagonach sypialnych/zmiejscami do leżenia, a jest naturalną konsekwencją zmiany rodzaju taborurealizującego połączenia. Wyjaśnia, że ceny biletów na przejazd takimi wagonaminie uległy w ostatnich latach zmianie. Zmniejszenie podaży miejsc w kuszetkachwynika ze stopniowego wycofywania z eksploatacji (w związku z utratą zdatnoścido ruchu) wagonów z 6 miejscowymi przedziałami. Ostatnie wagony z takimiprzedziałami (kuszetkami) zakończyły rozkładową jazdę w ruchu krajowym 11czerwca br.

PKP Intercity obecnie posiadają w ruchu zmodernizowanewagony z przedziałami 4 miejscowymi, które kursują w składach pociągów objętychprojektem pn.: ?Odnowa taboru PKP Intercity SA dla relacji Przemyśl ? Szczecin? Etap II.? Dodatkowo, w celu zachowania ciągłości świadczenia usługi do czasurealizacji ewentualnych inwestycji taborowych w zakresie wagonów z miejscami doleżenia, do pociągów nocnych włączane są zastępczo wagony sypialne zprzedziałami 3 miejscowymi. Opłata za miejsce w takim przedziale, pomimo wyższegokomfortu, tożsama jest z opłatą za przejazd w kuszetce 4 miejscowej.