Dlaczego Pendolino nie zatrzyma się w Zawierciu?
inforail
17.10.2014 13:11
Dlaczego Pendolino nie zatrzyma się w Zawierciu?
Jerzy Borkowski zapytał w swojej interpelacji o powody niezatrzymywania się pociągów Pendolino w Zawierciu. Zdaniem posła dla mieszkańców miasta i powiatu zawierciańskiego taka decyzja oznacza przede wszystkim ograniczone możliwości szybkiego dojazdu do Warszawy czy też do Gdyni. Zawiercie jest ważnym punktem na kolejowej mapie kraju i leży przy Centralnej Magistrali Kolejowej. Te informacje dziwią także w kontekście niedawno podjętej decyzji o remoncie linii kolejowej z Zawiercia do lotniska w Pyrzowicach, o którą Zawiercie zabiegało wspólnie z władzami Tarnowskich Gór. Podjęcie takiej decyzji, jeśli się potwierdzi, będzie krzywdzące, zdaniem Jerzego Borkowskiego, dla zawiercian, ale także dla wielu innych pasażerów.
W odpowiedzi na interpelację wiceminister Zbigniew Klepacki informuje, iż wszystkie połączenia wykonywane składami Pendolino w ramach kategorii EIC Premium mają charakter komercyjny i nie wchodzą w zakres umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich zawartej między PKP Intercity a ministrem właściwym do spraw transportu. W związku z powyższym Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie ma możliwości bezpośredniego wpływu na decyzje PKP IC w kwestii przewozów komercyjnych uruchamianych przez spółkę. PKP IC w procesie tworzenia rozkładu jazdy dla nowej kategorii pociągów EIC Prernium kierowała się w szczególności estymacją wielkości potoków pasażerskich dla poszczególnych stacji oraz wpływem poszczególnych zatrzymań na długość podróży od i do poszczególnych stacji końcowych. Intencją PKP IC jest wdrożenie dla tej kategorii pociągów w szczególności zatrzymań na największych dworcach kolejowych pełniących funkcję ponadregionalnych węzłów transportowych. Biorąc pod uwagę powyższe kryteria, na etapie planowania projektu PKP IC nie uznało za wystarczająco uzasadnione zatrzymania składów Pendolino w drodze do Katowic na stacji w Zawierciu.
W odpowiedzi na interpelację wiceminister Zbigniew Klepacki informuje, iż wszystkie połączenia wykonywane składami Pendolino w ramach kategorii EIC Premium mają charakter komercyjny i nie wchodzą w zakres umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich zawartej między PKP Intercity a ministrem właściwym do spraw transportu. W związku z powyższym Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie ma możliwości bezpośredniego wpływu na decyzje PKP IC w kwestii przewozów komercyjnych uruchamianych przez spółkę. PKP IC w procesie tworzenia rozkładu jazdy dla nowej kategorii pociągów EIC Prernium kierowała się w szczególności estymacją wielkości potoków pasażerskich dla poszczególnych stacji oraz wpływem poszczególnych zatrzymań na długość podróży od i do poszczególnych stacji końcowych. Intencją PKP IC jest wdrożenie dla tej kategorii pociągów w szczególności zatrzymań na największych dworcach kolejowych pełniących funkcję ponadregionalnych węzłów transportowych. Biorąc pod uwagę powyższe kryteria, na etapie planowania projektu PKP IC nie uznało za wystarczająco uzasadnione zatrzymania składów Pendolino w drodze do Katowic na stacji w Zawierciu.
Na podstawie materiałów Sejmu RP
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024