Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dlaczego nocne pociągi mają ograniczone postoje? MI wyjaśnia

inforail
09.07.2018 09:17

Zgodnie z przyjętymi wytycznymi pociągi kursujące w porze nocnej (międzygodzinami 00:00 – 5:00) mają ograniczone postoje jedynie do dużych stacjiwęzłowych i ośrodków generujących największe potoki pasażerskie. Ma to na celuzapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podróżujących pasażerów – podałwiceminister Andrzej Bittel.

To stanowisko pojawiłosię w związku z wycofaniem się PKP Intercity z zatrzymania dla pociągu TLK”Karpaty” w Miechowie. Według wyjaśnień MI miałoby ono uzasadnienie, gdy byłobyto pierwsze lub ostatnie dzienne połączenie w danej relacji. Tymczasem godzinykursowania pociągu TLK „Karpaty” przez stację Miechów (przyjazd z Krakowa okołogodziny 2:08, odjazd do Krakowa około 2:20) nie zapewniają możliwości dziennegoskomunikowania Krakowa z Miechowem. Ostatnie połączenie w porze dziennejpociągiem Spółki PKP Intercity S.A. zapewniają w relacji Kraków – Miechówpociąg TLK 38170 „Ustronie” (odjazd o godzinie 21:13), a pierwsze dziennepołączenie do Krakowa mieszkańcom Miechowa zapewnia pociąg TLK 83171 „Ustronie”(odjazd o godzinie 7:44).

Z uwagi na regionalnycharakter odcinek Kraków – Miechów obsługują liczne pociągi przewoźnikówregionalnych. Priorytetem dla przewoźnika PKP Intercity jest zapewnienieklientom połączeń w komunikacji dalekobieżnej. Nocny pociąg TLK „Karpaty” wkomunikacji dalekobieżnej zapewnia bezpośrednie połączenie Trójmiasta iWarszawy z Zakopanem i Przemyślem. Uprzejmie informuję, że bezpośredniepołączenie z tymi ośrodkami dla mieszkańców Miechowa zapewnione jest innymi pociągamiSpółki PKP Intercity kursującymi w porze nocnej i dziennej. W załączeniuprzekazuję wykaz pociągów dalekobieżnych zatrzymujących się w Miechowie.

Decyzję o rezygnacji zpostojów handlowych w pociągach nocnych są podejmowane, w przypadkach kiedywymiana pasażerów jest mała, a przychody z biletów podróżnych wsiadających iwysiadających nie pokrywają kosztów ich zatrzymania. Dla pociągu TLK „Karpaty”wymiana podróżnych na stacji Miechów nie uzasadnia dalszego utrzymaniapowyższego postoju, gdyż średnia liczba podróżnych korzystających z tegopociągu na powyższej stacji w bieżącym rozkładzie jazdy nie przekroczyła 2 osóbna jedno zatrzymanie.

Poniżej zestawieniepociągów zatrzymujących się na stacji Miechów:

Nr pociągu

Kategoria handlowa

Nazwa

Stacja początkowa

Stacja końcowa

35100/1

TLK

BIEBRZA

Rzeszów Główny

Gdynia Główna

53100/1

TLK

BIEBRZA

Gdynia Główna

Rzeszów Główny

73102/3

TLK

CYRYL

Poznań Główny

Kraków Główny

37102/3

TLK

CYRYL

Kraków Główny

Poznań Główny

13106/7

TLK

HAŃCZA

Suwałki

Kraków Główny

31106/7

TLK

HAŃCZA

Kraków Główny

Suwałki

3522/3

IC

KOLBERG

Kraków Główny

Olsztyn Główny

5322/3

IC

KOLBERG

Olsztyn Główny

Kraków Główny

31100/1

TLK

MALINOWSKI

Przemyśl Główny

Warszawa Wschodnia

13100/1

TLK

MALINOWSKI

Warszawa Wschodnia

Przemyśl Główny

35104/5

TLK

MAŁOPOLSKA

Przemyśl Główny

Gdynia Główna

53104/5

TLK

MAŁOPOLSKA

Gdynia Główna

Przemyśl Główny

3524/5

IC

ORŁOWICZ

Kraków Główny

Olsztyn Główny

5324/5

IC

ORŁOWICZ

Olsztyn Główny

Kraków Główny

38196/7

TLK

PODHALANIN

Zakopane

Szczecin Główny

83197/6

TLK

PODHALANIN

Szczecin Główny

Zakopane

37100/1

TLK

PUŁASKI

Kraków Główny

Poznań Główny

73100/1

TLK

PUŁASKI

Poznań Główny

Kraków Główny

13105/4

IC

REYMONT

Łódź Fabryczna

Kraków Główny

31104/5

IC

REYMONT

Kraków Główny

Łódź Fabryczna

35102/3

TLK

SIENKIEWICZ

Kraków Główny

Olsztyn Główny

53102/3

TLK

SIENKIEWICZ

Olsztyn Główny

Olsztyn Główny

83170/1

TLK

USTRONIE

Kołobrzeg

Przemyśl Główny

38170/1

TLK

USTRONIE

Przemyśl Główny

Kołobrzeg

3520/1

IC

ŻEROMSKI

Kraków Główny

Olsztyn Główny

5320/1

IC

ŻEROMSKI

Olsztyn Główny

Kraków Główny