Dlaczego nie ma jeszcze przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity?
Poseł Tomasz Kostuśpyta o przyczyny nieogłoszenia przez PKP Intercity przetargu na dostawęlokomotyw.
Pisze w swojej interpelacji, iż w październiku 2016 rokuPodsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel,przekazał następującą informację nt. planów dotyczących zakupu nowych lokomotywdla spółki PKP InterCity: „Obowiązująca w Spółce Strategia Taborowa do 2020roku zakłada zakup 40 lokomotyw: 30 lokomotyw elektrycznych, w tym 20 lokomotywjednosystemowych z V=160km/h i 10 lokomotyw wielosystemowych z V=190 km/h oraz10 lokomotyw spalinowo-elektrycznych. Ze względu na różne typy pojazdów,zostaną rozpisane trzy przetargi tj. na przełomie 2016/2017 roku na lokomotywyjednosystemowe z V=160 km/h oraz lokomotywy elektryczno-spalinowe, a w 2017roku na lokomotywy wielosystemowe z V=190 km/h.”
Poseł zauważa, że do dnia dzisiejszego (połowa 2017 roku)nie został rozpisany żaden z zaplanowanych przetargów dotyczących zakupulokomotyw, o których informował wiceminister Bittel. I stwierdza, że tasytuacja zdecydowanie niekorzystnie wpływa na wizerunek przewoźnika, który wostatnich latach poczynił istotne inwestycje, co za skutkowało znacznymwzrostem liczby pasażerów. Tylko szybkie przeprowadzenie przetargów, w ramachobowiązującej strategii taborowej do roku 2020, pozwoli na utrzymanie tegokorzystnego trendu. Istotnym aspektem mojego wystąpienia jest również fakt, iżww. przewoźnik, ze względu na ograniczone własne zasoby taborowe, stalekorzysta z maszyn serii 754 wydzierżawionych od Kolei Czeskich, które obsługująpołączenia na liniach niezelektryfikowanych – twierdzi poseł Tomasz Kostuś.
Jednocześnie prosi ministra infrastruktury i budownictwa opilną interwencję w tym zakresie, zadając pytania:
Jakie są przyczyny opóźnień w ogłoszeniu postępowańprzetargowych dotyczących zakupu lokomotyw dla spółki PKP InterCity?
Kiedy zostaną ogłoszone ww. postępowania przetargowe?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czy plany spółki PKP IC w zakresie zakupu nowych lokomotyw,uległy zmianie od listopada 2016 roku?
Jak kształtują się plany dotyczące zakupu lokomotywspalinowych do obsługi połączeń realizowanych przez ww. przewoźnika naniezelektryfikowanych liniach kolejowych?
Do tematu wrócimy po pojawieniu się stanowiska resortu.
„