Dlaczego nie będzie toalet w warszawskich SKM-kach?
Czy prawdą jest, żeplanowane jest zakupienie kolejnych pociągów dla SKM niewyposażonych w toalety?– takie pytanie zadał Prezydent m.st. Warszawy Hannie Gronkiewicz-Waltz radnyPiotr Żbikowski.
Otóż prawdą. I nie jest to żadna nowość. Zastępca PrezydentaRenata Kaznowska wytłumaczyła jednak, w odpowiedzi na ww. pytanie, dlaczego.Otóż bazowym założeniem funkcjonowania SKM 9od początku jej istnienia) jestobsługa Warszawy i jej najbliższego otoczenia (SKM jako składnik systemutransportowego Warszawy) oraz uzupełnienie oferty regionalnej organizowanejprzez samorząd wojewódzki i realizowanej przez Koleje Mazowieckie i WarszawskąKolej Dojazdową. Ze względu na zasięg przestrzenny przewozów, a także oczekiwanyprzeciętny czas podróży (20-30 minut, analogicznie do podróży realizowanych metrem,autobusem i tramwajem) uznano, iż nie ma uzasadnienia dla wyposażania taboruSKM w toalety. Żadna seria taboru pozyskiwana przez przewoźnika od 2005 r. zzałożenia nie była w nie wyposażona. Jest to rozwiązanie stosowane w większościkolejowych systemów aglomeracyjnych – m.in. w berlińskim S-Bahn – podała RenataKaznowska.
Z ww. powodów toalet nie będzie ani w nowych pociągach, aniteż w tych obecnie eksploatowanych. W najbliższych latach na stołecznych torachma pojawić się 21 nowych pociągów Elf2. Ciekawi jesteśmy jak PESA poradzi sobiez ich produkcją. Większość z nich mają to być jednostki pięcioczłonowe. Do tejpory żaden taki skład w Bydgoszczy jeszcze nie powstał.
Jak podała Renata Kaznowska nowy tabor pozwoli na wydłużeniepociągów kursujących w godzinach szczytu. W zestawie pojadą dwa pociągi5-członowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„