Dla PKP Intercity Flirty, nie Impulsy

inforail
29.08.2013 12:42
Jak już powszechnie wiadomo PKP Intercity wskazały jako najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę 20 ezt-ów tę złożoną przez konsorcjum Newagu i Stadlera. Szwajcarski producent poinformował, jaki ma być podział obowiązków przy współpracy z firmą z Nowego Sącza. Otóż Stadler ma budować dwa skrajne człony pojazdów oraz zająć się całością układów napędowych.  Będzie również dostarczać wózki i elementy aluminiowe do wszystkich pojazdów, ponieważ jak twierdzi producent jest światowym liderem w technologii lekkiego aluminium . Technologia wykorzystywana przez Szwajcarów pozwala osiągnąć lepsze przyśpieszenie dla pociągów, a tym samym znacznie zmniejszyć zużycie energii i koszty eksploatacji w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów.
Newag natomiast ma być odpowiedzialny za rozplanowanie wyposażenia wnętrza i ma zająć się końcowym montażem wszystkich członów środkowych. Firma z Nowego Sącza ma także odpowiadać za montaż końcowy całego pociągu, tj. m.in. za łączenie w całość wszystkich członów oraz uruchamianie pociągów.  Taki podział, jak twierdzi Stadler, to podział idealny. Jeśli oczywiście dojdzie do podpisania umowy PKP Intercity…
Stadler Flirt (źródło: Stadler)
Pociągi, jakie konsorcjum chce dostarczyć dla PKP Intercity, to zaawansowana wersja FLIRT-a, a nie Impulsy, co chyba jednoznacznie daje odpowiedź na pytanie, kto będzie w tej parze grał pierwsze skrzypce. Będą one wyposażone w wysokiej jakości wnętrza, które mają zapewnić komfortowe podróżowanie na dużych odległościach. W pociągach pojawią się bufety, sześć toalet we ośmiu członach , przestronne siedzenia z wystarczającą ilością miejsca. Zostaną one zamontowane w systemie 2+1  (trzy miejsca wzdłuż szerokości wózka). Pociągi będą poruszać się z prędkością maksymalną do 160 km/h. Będzie klimatyzacja, Wi-Fi i informacja pasażerska.
Co ważne nie wszystkie prace będą wykonywane w zakładzie w Siedlcach. Niektóre elementy, takie jak wózki i elementy napędu, będzie produkowany w Szwajcarii … Pociągi z rodziny Flirt kursują już w 14 krajach w liczbie około 930 sztuk.