Dla PKP Intercity Flirty, nie Impulsy
inforail
29.08.2013 12:42
Dla PKP Intercity Flirty, nie Impulsy
Jak już powszechnie wiadomo PKP Intercity wskazały jako najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę 20 ezt-ów tę złożoną przez konsorcjum Newagu i Stadlera. Szwajcarski producent poinformował, jaki ma być podział obowiązków przy współpracy z firmą z Nowego Sącza. Otóż Stadler ma budować dwa skrajne człony pojazdów oraz zająć się całością układów napędowych. Będzie również dostarczać wózki i elementy aluminiowe do wszystkich pojazdów, ponieważ jak twierdzi producent jest światowym liderem w technologii lekkiego aluminium . Technologia wykorzystywana przez Szwajcarów pozwala osiągnąć lepsze przyśpieszenie dla pociągów, a tym samym znacznie zmniejszyć zużycie energii i koszty eksploatacji w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów.
Newag natomiast ma być odpowiedzialny za rozplanowanie wyposażenia wnętrza i ma zająć się końcowym montażem wszystkich członów środkowych. Firma z Nowego Sącza ma także odpowiadać za montaż końcowy całego pociągu, tj. m.in. za łączenie w całość wszystkich członów oraz uruchamianie pociągów. Taki podział, jak twierdzi Stadler, to podział idealny. Jeśli oczywiście dojdzie do podpisania umowy PKP Intercity…
Pociągi, jakie konsorcjum chce dostarczyć dla PKP Intercity, to zaawansowana wersja FLIRT-a, a nie Impulsy, co chyba jednoznacznie daje odpowiedź na pytanie, kto będzie w tej parze grał pierwsze skrzypce. Będą one wyposażone w wysokiej jakości wnętrza, które mają zapewnić komfortowe podróżowanie na dużych odległościach. W pociągach pojawią się bufety, sześć toalet we ośmiu członach , przestronne siedzenia z wystarczającą ilością miejsca. Zostaną one zamontowane w systemie 2+1 (trzy miejsca wzdłuż szerokości wózka). Pociągi będą poruszać się z prędkością maksymalną do 160 km/h. Będzie klimatyzacja, Wi-Fi i informacja pasażerska.
Co ważne nie wszystkie prace będą wykonywane w zakładzie w Siedlcach. Niektóre elementy, takie jak wózki i elementy napędu, będzie produkowany w Szwajcarii … Pociągi z rodziny Flirt kursują już w 14 krajach w liczbie około 930 sztuk.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024