Detektor wykolejenia Knorr EDT101

inforail
15.08.2012 15:05
Knorr jest producentem detektora wykolejenia EDT101, który znajduje zastosowanie w wagonach towarowych i w przewozie towarów niebezpiecznych. Urządzenie w wypadku wykrycia wykolejenia aktywuje hamowanie awaryjne. Detektor testowany był w próbach wykolejenia w Berlinie w 2007 roku.
EDT101 składa się z zaworu hamowania awaryjnego i zaworu z zamocowaną sprężyście masą. W wypadku wykolejenia, wzrost przyspieszenia pionowego jest oddziałuje na masę wewnątrz detektora. Uruchamia to automatycznie hamowanie awaryjne – główny przewód hamulcowy zostaje połączony z atmosferą. Główny przewód hamulcowy jest w rezultacie niemal zupełnie odpowietrzony. Czerwony wskaźnik pokazuje, który detektor został uruchomiony. Cylinder może być w prosty sposób ręcznie zresetowany.
knorrd2_760 knorrd3_760 knorrd1_760
Korzyści płynące z użytkowania urządzenia to redukcja potencjalnych skutków wykolejenia i zwiększenie bezpieczeństwa ludzi i środowiska.
Tabela 1. Dane techniczne detektora wykolejenia EDT101.
Parametr
Wartość
Przyspieszenie wyzwalania
>11,6 g
Medium
Powietrze
Ciśnienie robocze
4 –6 bar
Maksymalne ciśnienie
10 bar
Przewód podłączenia
Średnica 19 mm
Wydech
Średnica 19 mm
Zakres temperatur pracy
-40 / + 70 stopni C
Masa podstawy
1,6 kg
Masa detektora
2,8 kg