Desiro ML Cityjet Eco – alternatywa dla pojazdów dieslowskich
Austriackie KolejeFederalne (ÖBB) i Siemens Mobility prezentują na berlińskich targach skład DesiroML Cityjet eco. Jak podaje jego producent jest on rezultatem współpracy z przewoźnikiemw zakresie inwestowania w przyszłość transportu osobowego.
Obie firmy pracują nad kolejowym napędem elektro-hybrydowym,czego rezultatem jest pojazd prezentowany podczas targów w Berlinie. Cityjeteco ma być alternatywą na niezelektryfikowane linie kolejowe, dotychczasobsługiwane przez lokomotywy z silnikiem diesla. Silnik elektrycznycharakteryzuje się o połowę mniejszą emisją dwutlenku węgla w porównaniu zdieslami.
Ochrona środowiskanaturalnego jest wyjątkowo ważna dla Kolei Austriackich. Zawsze staramy sięznaleźć sposób na ulepszanie naszych produktów i sprawić aby były jeszczebardziej przyjazne dla środowiska. W ramach tej misji, ÖBB będzie dalejkoncentrować się na procesie wymiany silników wysokoprężnych w przyszłości.Jako największa firma chroniąca środowisko w Austrii, ÖBB propaguje inicjatywęwalki ze zmianami klimatycznymi za pomocą Cityjet eco – powiedziała EvelynPalla, członek zarządu w ÖBB Personenverkehr AG.
Alternatywne iprzyjazne dla środowiska naturalnego napędy takie jak silniki elektryczne,systemy hybrydowe i ogniwa wodorowe odgrywają coraz większą role w naszymportfolio. Model Desiro ML OBB Cityjet eco to doskonałe rozwiązanie: zastosunkowo niewielkie nakłady inwestycyjne nasi klienci otrzymują flotę, którajest o wiele bardziej elastyczna w użyciu, a pasażerowie mogą się cieszyćdodatkowym komfortem w czasie podróży – dodała Sabrina Soussan, prezesSiemens Mobility.
Siemens podał, że pracuje nad hybrydowymi napędamielektrycznymi, które umożliwiają ładowanie nowo-zainstalowanych akumulatorówpoprzez pantograf w czasie jazdy po linii zelektryfikowanej. Zgromadzonaenergia jest następnie zużywana do zasilania pociągu na odcinkach linii bezdostępu do napowietrznej sieci zasilającej. Gdy tylko pociąg opuści odcinekzelektryfikowany, baterie zaczynają dostarczać prąd pociągowi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pilotażowy projekt zakłada, że w nadchodzących miesiącachSiemens i ÖBB przeprowadzą gruntowne testy napędu, aby następnie wprowadzićprototyp do seryjnej produkcji. Pojazd zostanie po raz pierwszy dopuszczony dosłużby w drugiej połowie 2019 roku.
„