Dęblin po nowemu

inforail
09.05.2018 12:56

PKP Polskie LinieKolejowe za około 145 mln złotych zmieniają stację Dęblin. Budowane są noweperony z windami i przejście podziemne. Efektem prac będzie skrócenie czasuprzejazdu oraz zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróżnych – podała spółka.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest najważniejsząinwestycją w regionie. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem dzięki temujuż w 2022 roku podróż pociągiem zLublina do Warszawy zajmie 1,5 godziny – mówi Przemysław Czarnek, wojewodaLubelski.

Na stacji Dęblin budowane są trzy nowe perony, dwa wyspoweoraz jednokrawędziowy. Pasażerowie będą korzystać z funkcjonalnych wiat, ławeki tablic z rozkładami jazdy. Dogodną informację zapewni system zapowiedzigłosowych oraz zegary i czytelne oznakowanie. Bezpieczną drogę do pociąguzagwarantuje nowe przejście podziemne. Uwzględniono w nim pochylnie i trzywindy. Perony będą dobrze oświetlone i dostosowane do potrzeb osób oograniczonej mobilności. Ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobomniedowidzącym. Pomyślano także o rowerzystach, którzy skorzystają zespecjalnych stojaków na rowery.

Modernizacja liniikolejowej nr 7 wpisuje się w koncepcję budowy CPK. Dzięki tej inwestycjimieszkańcy Lubelszczyzny dojadą do CPK w czasie poniżej 2 godzin – mówiTomasz Gontarz, pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastrukturykolejowej w woj. lubelskim.

Obok prac przy infrastrukturze pasażerskiej, na dęblińskiejstacji wymieniana jest sieć trakcyjna i tory. Budowane jest lokalne centrumsterowania. W nowym obiekcie znajdą się nowoczesne systemy komputerowe,umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewnionybędzie bezpieczny i sprawny ruch pociągów. Zakończenie prac torowych na stacjiw Dęblinie planowane jest na grudzień 2018 r.

W Dęblinie kończy się budowa nowego wiaduktu kolejowego nadul. Balonna. Inwestycja umożliwi sprawny i szybki przejazd pociągów. Obiektzostał poszerzony, co zapewnia bezpieczny, dwustronny ruch samochodowy. Latemmodernizowany będzie również przejazd kolejowo – drogowy (kat. A) przy ul.Tysiąclecia. Ruch pieszy będzie utrzymany. Samochody zostaną skierowane nawiadukt w ciągu ul. Warszawskiej.

Nasuwanie 1000 -tonowego mostu na Wieprzu

W maju zakończyło się nasuwanie 170 m, nowej trójprzęsłowejkonstrukcji mostu dla jednego toru. Stalowy, 1000 – tonowy obiekt przesuniętona łożyskach z użyciem siłowników hydraulicznych. Szeroki na 22 m obiekt jestosadzony na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach. Obokpowstanie bliźniacza konstrukcja, którą zostanie poprowadzony drugi tor.Realizacja tego zadania rozpocznie się w czerwcu br.

Budowa mostu nad rzeką Wieprz to jedno z najbardziejskomplikowanych technicznie zadań w projekcie modernizacji linii kolejowejLublin – Warszawa. Nowa przeprawa zapewni szybki i bezpieczny przejazd pociągówpasażerskich oraz umożliwi kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221kN/oś. Przy projektowaniu uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostembędzie utworzone przejście dla zwierząt.

{https://www.youtube.com/watch?v=Kg1MPzyBxo4}