DB wjeżdża do Arabii Saudyjskiej
inforail
23.09.2013 08:57
DB wjeżdża do Arabii Saudyjskiej
Arabia Saudyjska planuje budowę linii szybkiej kolei przez pustynię do Mekki i Medyny. Nadzór nad tym przedsięwzięciem przejmie niemiecka kolej Deutsche Bahn. Co roku pielgrzymuje tylko do Mekki trzy miliony ludzi. Do tego dochodzi 12 mln turystów odwiedzających to święte miejsce islamu. W opinii ekspertów liczby te pomnożą się w w najbliższej przyszłości czterokrotnie. Zachodniej część Arabii Saudyjskiej grozi pogorszenie i tak już dramatycznych problemów transportowo-komunikacyjnych. Problemy na zapchanych drogach ma rozwiązać budowa linii szybkiej kolei. Partycypować w tym będzie niemiecka kolej Deutsche Bahn (DB). Dla niemieckich producentów urządzeń technicznych rentowne zlecenia z Bliskiego Wschodu są jak na zawołanie, ponieważ portfel zamówień na linie szybkiej kolei i składy kolejowe jest dość chudy. Najpóźniej w 2017 roku superekspresami między Mekką i Medyną będą mogli poruszać się przede wszystkim pielgrzymi. Planowana jest 450-kilometrowa trasa kolejowa, która połączy święte miasta islamu, przebiegając przez port lotniczy w Dżudda i leżące między nimi Miasto Ekonomiczne im. Króla Abdullaha w Rabigh.
Pociągi kursujące co godzina będą jednokrotnie mogły zabrać do 8 tys. pasażerów;trasa ma pozwolić superekspresom na rozwinięcie szybkości do 320 km na godzinę. Jest to pierwsza trasa super szybkiej kolei przez pustynię. Projekt realizowany będzie generalnie przez hiszpańskie konsorcjum pod nazwą 'al Shoula’, skupiające 14 koncernów, m.in. hiszpańskie konsorcjum budowy kolei Talgo, które dostarczy tabor kolejowy. Koszty projektu opiewają na siedem miliardów euro. Deutsche Bahn International, spółka siostra DB, otrzymała kontrakt na skontrolowanie planów sieci linii kolejowych, nadzór nad jej budową oraz nadzór nad budową taboru kolejowego. Wartość kontraktu niemieckiej grupy transportowej jest najwyższy z dotychczasowych pojedynczych dwustronnych kontraktów, powiedział szef DBI Niko Warbanoff.
DBI planuje i nadzoruje liczne projekty budowy wielkich tras kolejowych na całym świecie. Spółka zatrudnia 1200 pracowników. Wartość jej obrotów w ub. roku (2012) wyniosła 162 mln euro.
Pociągi kursujące co godzina będą jednokrotnie mogły zabrać do 8 tys. pasażerów;trasa ma pozwolić superekspresom na rozwinięcie szybkości do 320 km na godzinę. Jest to pierwsza trasa super szybkiej kolei przez pustynię. Projekt realizowany będzie generalnie przez hiszpańskie konsorcjum pod nazwą 'al Shoula’, skupiające 14 koncernów, m.in. hiszpańskie konsorcjum budowy kolei Talgo, które dostarczy tabor kolejowy. Koszty projektu opiewają na siedem miliardów euro. Deutsche Bahn International, spółka siostra DB, otrzymała kontrakt na skontrolowanie planów sieci linii kolejowych, nadzór nad jej budową oraz nadzór nad budową taboru kolejowego. Wartość kontraktu niemieckiej grupy transportowej jest najwyższy z dotychczasowych pojedynczych dwustronnych kontraktów, powiedział szef DBI Niko Warbanoff.
DBI planuje i nadzoruje liczne projekty budowy wielkich tras kolejowych na całym świecie. Spółka zatrudnia 1200 pracowników. Wartość jej obrotów w ub. roku (2012) wyniosła 162 mln euro.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024