Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

DB Regio wygrywa przetargi, będą kolejne Linki?

inforail
25.07.2014 11:16
DB Regio wygrały przetarg na obsługę linii kolejowych w dwóch kolejnych regionach: Bawarii i Badenii-Wirtemberdze. Przewoźnik będzie realizował przewozy przez 12 lat, wykonując pracę przewozową na poziomie 7,8 mln pociąg-km rocznie. Połączenia będą wykonywane jednostkami spalinowymi. Z dużym prawdopodobieństwem możemy powiedzieć, że będą to Linki, wyprodukowane przez PESĘ. Przypomnijmy, że polski producent zawarł umowę ramową z niemieckim przewoźnikiem na dostawę 470 spalinowych jednostek typu Link. Umowa będzie realizowana od grudniu 2017 r. i zakończy się w grudniu 2029 roku. Obejmuje wszystkie niezelektryfikowane trasy w regionie Bavarian Allgäu wraz z połączeniami do Augsburga i Ulm.
Zamówienie składa się z dwóch pakietów:
Część 1 to usługi łączące Ulm, Augsburg, Pfronten-Steinach i Lindau/Oberstdorf. To właśnie tutaj mają pojawić się nowe, niskopodłogowe szt-y, i będą to prawdopodobnie jednostki wyprodukowane w Polsce.
Część 2 może być obsługiwana jednostkami używanymi. Na początku będą to pociągi spalinowe, po roku 2020, mają zostać wprowadzone nowe pociągi elektryczne. Wówczas ma zakończyć się elektryfikacja odcinka Monachium –Memmingen. Przez trzy lata połączenia będą obsługiwane prawdopodobnie przez jednostki serii 612. DB Regio będą obsługiwać trasy: Augsburg – Oberstdorf i Lindau,  Augsburg – Memmingen – Bad Wörishofen i Monachium –Memmingen.  
Będą kolejne Linki dla DB? (wiz. PESA)