DB Cargo chce kupić 250 lokomotyw hybrydowych
DB Cargo ogłosiło przetarg mający wyłonić wykonawców, z którymi zostanie zawarta umowa ramowa na produkcję do 250 hybrydowych lokomotyw manewrowych z zasilaniem akumulatorowym i silnikiem wysokoprężnym z zewnętrznymi urządzeniami do ładowania.
DB Cargo korzysta obecnie tylko z lokomotyw manewrowych z silnikiem Diesla, ale operator twierdzi, że planuje zastąpić niektóre z nich nowoczesnymi i oszczędnymi lokomotywami hybrydowymi. Umożliwi to pracę lokomotywy na krótkich odcinkach zelektryfikowanej linii bez użycia silnika wysokoprężnego. Lokomotywy będą również wyposażone w hamowanie regeneracyjne. Akumulator pozwoli również na redukcję emisji spalin. Wszelka nadwyżka energii z generatora zostanie zmagazynowana w akumulatorze.
Rozpoczęty przez DB Cargo proces przetargowy wyłoni odpowiednich dostawców, którzy następnie zostaną zaproszeni do złożenia oferty na zawarcie umowy ramowej.
Zamówienie obejmie dostawę części zamiennych i ma obowiązywać przez sześć lat, począwszy od 10 października 2021 roku. Pierwsze lokomotywy mają zostać dostarczone w okresie od 24 do 38 miesięcy po zamówieniu, a DB Cargo spodziewa się złożyć wstępne zamówienie na co najmniej 50 jednostek.
Oferty przetargowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy składać do 22 kwietnia. Krótka lista oferentów zostanie ogłoszona 6 maja.
Zamówienie zostanie udzielone najkorzystniejszej ofercie, z uwzględnieniem kryteriów:
cena: 60%
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
technologia: 15%
warunki umowy: 10%
terminy i terminy: 10%
gwarancje specjalne: 4,9%
dokumentacja: 0,1%.