Darty pojadą do Francji?
inforail
08.10.2014 20:17
Darty pojadą do Francji?
Proces budowy Dartów jest prowadzony wspólnie z PKP Intercity –mówi nam Maciej Maciejewski, szef marketingu pojazdów kolejowych w PESIE. W tej chwili odbywają się odbiory konstrukcji spawanych i ostoi. Dokonywane są także odbiory od dostawców zagranicą. Prowadzą je zespoły wyznaczone wspólnie przez PESĘ i PKP Intercity –dodaje. Przypomnimy, że producent z Bydgoszczy realizuje zamówienie na 20 Dartów dla polskiego przewoźnika. Spodziewamy się, że pojazd będzie gotowy w I kwartale przyszłego roku –mówi dalej Maciej Maciejewski. Zakładamy, że będzie to między styczniem a lutym. Potrzebny jest nam czas na homologowanie tego pojazdu. Zdajemy sobie sprawę z tego, że będzie to proces długi, trudny i żmudny. Dlatego chcielibyśmy go rozpocząć jak najwcześniej. A do tego potrzeby jest pojazd kompletny, albo chociażby w takim stanie, który umożliwiałby wykonanie przynajmniej części badań, wymaganych do uzyskania homologacji –dodaje przedstawiciel PESY. Czy zatem Darta zobaczymy na przyszłorocznych targach TRAKO? Zdaniem Macieja Maciejewskiego w tym terminie pojazd na pewno będzie gotowy, harmonogram dostaw mówi bowiem o październiku przyszłego roku. Nie do końca jednak wiadomo czy PESA zaprezentuje go w Gdańsku. Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że ten pojazd będzie na TRAKO, być może z innych względów nie pokażemy jednak Darta, a coś innego. Na tę chwilę trudno jeszcze jednoznacznie to określić –mówi szef marketingu w PESIE. Na pewno jest to jednak pojazd, który będziemy chcieli pokazywać i chwalić się nim. To w tej chwili nasz sztandarowy produkt – dodaje.
Kolejne zamówienia już wkrótce?
Maciej Maciejewski zdradza nam także, że PESA obserwuje duże zainteresowanie tym pojazdem. Przedstawiciel producenta wskazuje na Koleje Francuskie, mówi się także o rynkach włoskim i czeskim. Czy zatem wkrótce PESA może liczyć na kolejne zamówienia? W perspektywie Dart ma być pojazdem eksportowym –mówi Maciej Maciejewski. Tym bardziej, że będzie homologowany na prędkość wyższą, niż zamówiły PKP Intercity –dodaje. Przypomnimy, że Darty dla PKP Intercity mają jeździć z prędkością maksymalną 160 km/h. Uważamy, że jest to słuszna decyzja –mówi Maciej Maciejewski. Przy polskiej infrastrukturze to optymalna prędkość –dodaje. Koleje Francuskie natomiast są zainteresowane pojazdami szybszymi, minimum to 200 km/h. Jesteśmy zainteresowani tym projektem i na pewno weźmiemy udział w tych przetargach –optymistycznie kończy szef marketingu PESY. A zatem trzymamy kciuki za polskiego producenta licząc na kolejne zagraniczne zamówienia w najbliższym czasie. Przypomnijmy, że dotychczas PESA nie dostarczała jeszcze swoich produktów na rynek francuski. Polska firma jest nim jednak zainteresowana nie tylko w kontekście ezt-ów ale także tramwajów. PESA chce wystartować w przetargu na dostawę właśnie tramwajów dla Paryża. Nieco więcej doświadczenia bydgoski producent ma na dwóch kolejnych rynkach, o których była mowa powyżej. Do Włoch i Czech PESA dostarczyła jeż jednostki spalinowe. Teraz pora na ezt-y?
Więcej informacji na temat Darta można znaleźć tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024