Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dartem i Flirtem do Łodzi? Jeśli będzie zgoda

inforail
08.11.2016 11:04

PKP Intercitypoinformowały, że od nowego rozkładu do Łodzi pojedziemy Dartami i Flirtami.Tak, ale jeśli przewoźnik dostanie zgodę CUPT na wykorzystanie tych składów natej trasie.

Decyzja powinna zostać podjęta pod koniec listopada lub napoczątku grudnia ? mówi rzecznik prasowy Cezary Nowak. Wówczas poznamyostateczny kształt rozkładu jazdy. Ze szczegółami musimy zaczekać ? mówi Nowak.

Co jeśli zgodny nie będzie? Scenariusz ten, mimo, że małoprawdopodobny, jest możliwy. Wówczas PKP Intercity zabezpieczą na tę trasę składywagonowe. Będzie to standard kategorii IC ? mówi Cezary Nowak, a więc taki,który oferują Darty i Flirty ? dodaje. Może to jednak wpłynąć na zmniejszenieliczby połączeń na tej trasie.

Obsługa Łodzi tymi jednostkami będzie możliwa poprzezwydłużenie wybranych połączeń, a także wycofanie, na czas remontu Dartów zLublina. Do Łodzi Fabrycznej miałoby docierać 17-18 połączeń. Czas przejazdyDarta z Warszawy Centralnej do tej stacji to około godziny i 20 minut ? mówi rzecznikprasowy PKP Intercity.

Łódź Fabryczna to jeden z najnowocześniejszych dworców wEuropie ? mówił dziś Antoni Jasiński, członek Zarządu PKP PLK. Spółka zapewnia,że to dopiero pierwszy etap prac. Dalsze etapy zakładają m.in. lepszy dojazd nalinię wrocławską i do centrum miasta. Dworzec Łódź Fabryczna ma zostać otwarty11 grudnia, a więc z dwuletnim opóźnieniem.