Dart spełnia wymogi SIWZ
Waga Darta to ostatnio gorący. Zapytaliśmy o tę kwestięnajważniejszą osobę w PESIE, a zatem jej szefa ? Tomasza Zaboklickiego. Dajciespokój już z tą wagą ? krótko ucina temat Prezes. Jak się dowiedzieliśmy Dartspełnia wszystkie wymagania SIWZ. Był ważony i waży tyle, ile powinien. Toelement gry rynkowej ? twierdzi Tomasz Zaboklicki. Temat wagi jednostek zostałrozdmuchany przez media i oponentów PESY ? dodaje.
Przedstawiciele producenta podają też przykład lokomotywspalinowych Gama, jakie bydgoska firma dostarcza dla PKP Intercity. W tymprzypadku także pojawiały się głosy, że maszyna jest za ciężka. Rzeczywistośćokazała się zupełnie inna. Gamy zostały przez przewoźnika odebrane, podobnie będziezapewne także w przypadku Dartów. A zatem, idąc za dobrą radą szefa PESY, dajmyjuż spokój z wagą składów dla PKP Intercity?
Przypomnijmy, że PESA dostarczy dla PKP Intercity 20 Dartów.Według zapewnień producenta wszystkie pojazdy zostaną przekazana do końca roku,co spokojnie umożliwi przewoźnikowi rozliczenie unijnego dofinansowania. Wedługzapewnień bydgoskiej firmy kontrakt nie jest zagrożony. Część pojazdów jest jużgotowa, rozpoczęła się już produkcja wszystkich składów, złożone zostały teżstosowne dokumenty do Urzędu Transportu Kolejowego. A zatem wszystko wydaje siębyć na dobrej drodze.
Jak poinformowały PKP Intercity część pojazdów ma zacząćkursować z pasażerami w grudniu br., kolejne zostaną wprowadzone do ruchu odmarcowej korekty rozkładu jazdy. Prezes PKP Intercity zapewnił w rozmowie zInfoRail, że nie ma możliwości odebrania pojazdów, które nie będą bezpiecznedla pasażerów. PESA o tym wie i zapewnia, że dostarczy pojazd bezpieczny,spełniający wszystkie normy w tym zakresie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„