Dania: DSB wciąż czekają na komplet IC2 i IC4
Duńskie Koleje Państwowe (DSB) i AnsaldoBreda uzgodniły ostateczny harmonogram dostaw dla składów IC2 i IC4 zamówione już w 2000 roku i miały wejść do służby w 2003 roku. Zgodnie z warunkami umowy, co jest wynikiem prawie rocznych negocjacji, AnsaldoBreda musi dostarczyć wszystkie pozostałe IC4 do września 2013 i IC2 do października 2013 roku. DSB będą mógł unieważnić zamówienie wszelkich pociągów, które nie zostaną dostarczone w tych terminach. Obecnie DSB wciąż czekają na dostawę 22 składów IC4 i 14 IC2 z łącznego zamówienia na 83 pociągi. AnsaldoBreda również zgodził się zapłacić kary w wysokości 550 milionów DKK oraz dostarczyć dodatkowe części zamienne, w tym wózki i unowocześnienie sterowania pociągiem i systemu zarządzania. Umowa precyzuje szereg istotnych szczegółów, co nie zmienia faktu, że opóźnienia dostaw IC4 to niefortunna sytuacja dla wszystkich stron – mówi Frank Olesen, szef programu IC4 w DSB. Dlaczego zatem duński przewoźnik nie odstąpił od umowy? Owe zapisy kontraktowe mogłyby doprowadzić do nieoczekiwanych konsekwencji długoterminowych.