Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dalsze kłopoty LEO Expressu

inforail
10.07.2013 14:04
Kłopoty nie opuszczają LEO Expressu. I to nie tylko w Polsce, ale także w Czechach. Przewoźnik stracił już chyba nadzieję na wejście na nasz rynek od grudnia 2013 roku. Nie pomogły ani negocjacje z PKP PLK, ani spotkania w Ministerstwie Transportu. Twierdza z szyldem „PKP”została obroniona. Czesi szykują się jednak do kolejnego podejścia w Polsce i będą chcieli uruchomić połączenia w czerwcu, od momentu wejścia w życie korekty rozkładu jazdy. Niemal pewne jest już, że połączenia te będą obsługiwane Elfami z bydgoskiej PESY, o czym informowaliśmy już kilka tygodni temu.
LEO Express skarży się na politykę CD
Ale to nie koniec kłopotów przewoźnika. W Czechach LEO Express skarży się na zbyt niskie ceny biletów Ceskich Drah. Przewoźnik zwrócił się do Urzędu Antymonopolowego, podobnie jak wcześniej RegioJet. Chodzi o nowe taryfy CD na trasie Praga –Ostrava, a więc na odcinku, gdzie konkurują ze sobą wszyscy trzej przewoźnicy. Prywatni przewoźnicy skarżą się na zbyt niskie ceny biletów, proponowane pasażerom przez narodowego przewoźnika, a jednocześnie nadużywanie swojej nadrzędnej pozycji przez CD. Jak wskazuje LEO Express pociągami Kolei Czeskich można trasę Praga –Ostrawa przejechać z biletem, który kosztuje aż o 52% mniej niż jesienią 2010 roku. Przypomnijmy, że prywatne Flirty pojawiły się na tej trasie w ubiegłym roku. Co więcej w tegoroczne wakacje CD wprowadziły bilety na przejazdy SC Pendolino z zerową opłatą za rezerwację miejsca. Pisaliśmy o tym na łamach InfoRail kilka dni temu.          
RegioJet
Do Urzędu Antymonopolowego dwa tygodnie temu wpłynęła skarga od Leo Expressu, która odnosi się także do taryf stosowanych przez CD w dotowanych pociągach na Słowację. Urząd ma zająć się tym problemem po przeprowadzeniu stosownych audytów i postępowań administracyjnych. Jak długo to potrwa niewiadomo. Podobna skarga na Ceske Drahy wpłynęła w styczniu od RegioJet. Koleje Czeskie były podejrzewane o wykorzystywanie swojej nadrzędnej pozycji, również na trasie Praga –Ostrawa. RegioJet podnosił m.in., że stosowanie nieuczciwych praktyk przez CD może doprowadzić nawet do jego upadku. Urząd Antymonopolowy nie dopatrzył się jednak uchybień w działaniu CD. Jak będzie tym razem? Pewne jest, że ceny biletów kolei narodowych spadły zarówno po wejściu na rynek RegioJet, jak i LEO Expressu. Korzystają na tym jednak pasażerowie, którzy podróżują taniej. W Polsce takich problemów nie mamy, ponieważ silna pozycja monopolistyczna PKP Intercity wydaje się niezagrożona.