Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg na centrum przesiadkowe i przebudowę infrastruktury

inforail
06.04.2020 06:45

Gmina DąbrowaGórnicza ogłosiła przetarg na budowę centrum przesiadkowego wraz z robotamitowarzyszącymi.

A te obejmują:

przebudowę infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarzestacji Dąbrowa Górnicza, w tym likwidacji przejazdu kolejowo-drogowego kat. A wkm 299,522 linii kolejowej nr 1 w ciągu ul. Konopnickiej,

budowę wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego na wysokości ul.Kościuszki i ul. Limanowskiego oraz budowie przejścia podziemnego pod toramiłączącego perony z budynkiem dworca i Centrum Przesiadkowym.

Prace te mają być zrealizowane w ramach projektu pn:”Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etapIII”.

Oferty na ich wykonanie można składać do dnia 17 kwietnia2020 roku.

Prace powinny być zrealizowane do dnia 31 marca 2023 roku.

Kryteria wyboru stanowią:

Doświadczenie Kierownika Budowy oraz Kierowników Robótmostowych – Waga: 40

Cena – Waga: 60.

Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem:

a. co najmniej 1szt. – podbijarka samoniwelująca toru,

b. co najmniej 1 szt. – profilarka ław torowiska lub koparkadwudrogowa z osprzętem do profilowania ław torowiska i z osprzętem doprofilowania skarp,

c. co najmniej 1 szt. – profilarka tłucznia lub zgarniarkatłucznia,

d. co najmniej 1 szt. – pociąg montażowy,

e. co najmniej 1 szt. – pociąg sieciowy,

f. co najmniej 1 szt. – palownica.

To już drugie podejście do realizacji tej inwestycji. Pierwszyprzetarg nie wyłonił wykonawcy, ponieważ oferty przewyższyły 250 mln zł, czylikwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. Popozytywnym rozstrzygnięciu aktualnego przetargu, planowany termin zakończeniarobót to druga połowa 2023 r.

Komunikację publicznątrzeba dostosowywać do potrzeb mieszkańców, rozwijać ją i ułatwiać korzystaniez niej. Chodzi nam o takie rozwiązania, które pozwolą sprawnie przemieszczaćsię, dojechać do pracy, szkoły czy uczelni – zarówno w Dąbrowie, jak i w innychmiastach aglomeracji. Mówiąc krótko: pociąg, autobus czy tramwaj muszą byćłatwo dostępne, wygodne, docierać na czas w jak najwięcej miejsc, a przez tostanowić alternatywę dla samochodu. Zmiany w śródmieściu będą kolejnym krokiemw tym kierunku – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Przedsięwzięcie ma być realizowane wspólnie przez miasto iPKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul.Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący teulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrumprzesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiegoz ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul.Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach pracprzebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową,gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa,odnowione chodniki i oświetlenie.

Inwestycja w śródmieściu jest kolejnym elementem działań,zmierzających do wprowadzenia w mieście równowagi między ruchem samochodowym,rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym. Do tej pory powstał m.in. tunelpieszo-rowerowy pod linią kolejową w Ząbkowicach. Na zlecenie TramwajówŚląskich trwa generalna przebudowa torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka. Spółka ma wplanach modernizację całego dąbrowskiego odcinka torów, aż do granicy zBędzinem. Przykładem jest też oddane do użytku pod koniec 2017 roku rondo naskrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul.Poniatowskiego. W Dąbrowie powstaje sieć dróg rowerowych, która obejmie miastood granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty „Katowice”,Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie.