Czy Warszawa Gdańska jest bezpieczna dla pasażerów?
Korzystanie ze stacji Warszawa Gdańska to prawdziwy koszmar dla pasażerów. Miała stać się alternatywą dla Warszawy Zachodniej i Warszawy Centralnej na czas remontu pierwszej z nich, a jest totalną klapą.
Największym problemem dla pasażerów są pociągi odjeżdżające z innego peronu niż ten wskazany na papierowym rozkładzie jazdy. Papierowym, dodajmy naklejonym na infokioski. Te nie działają, bo PKP PLK wzięły się za modernizację informacji pasażerskiej. Właśnie teraz, kiedy Warszawa Gdańska obsługuje nie tylko pociągi regionalne, ale również dalekobieżne.
Aby nie szukać za daleko można wskazać przykład z dziś (8 listopada 2021 roku). Pociąg SKM S3 odjechał o godz. 10:54 nie z tego peronu, który był wskazany na rozkładzie jazdy. Pasażerowie musieli biec, część z nich zdążyła… A takie sytuacje na linii obwodowej w Warszawie to standard.
O problemie pisaliśmy już na łamach InfoRail.pl w kontekście przystanku Warszawa Powązki. Wówczas wysłaliśmy zapytanie do PKP PLK, które pozostało bez odpowiedzi. Dziś bezskutecznie próbowaliśmy się skontaktować telefonicznie z szefem największego kolejowego Biura Prasowego, czyli rzecznikiem prasowym PKP PLK Mirosławem Siemieńcem. Nie odbiera.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dodatkowym problemem dla pasażerów są nieruchome schody ruchome. Już jakiś czas temu pisaliśmy, że ich montaż to nieporozumienie. Dodatkowo teraz przy konieczności szybkiego przemieszczenia się między peronami stanowią sporą barierę. I często nie działają. O to też chcieliśmy zapytać rzecznika prasowego PKP PLK.
Stacja Warszawa Gdańska dziś nie powinna obsługiwać pasażerów. Nie działa tam informacja pasażerska, nie działają schody ruchome, przejścia są nadal w budowie. Kiedy przyjdzie zima i spadnie śnieg taka sytuacja może zagrażać zdrowiu a nawet życiu pasażerów. Jesteśmy bardzo ciekawi czy ktoś w PKP PLK o tym pomyślał?