Czy poczta pojedzie koleją? Poseł by chciał
Wskazuje się, że kolej jest obecnie najbezpieczniejszym i najbardziej proekologicznym środkiem transportu. Trudno temu zaprzeczyć – pisze poseł PiS Michał Wypij w interpelacji do ministra infrastruktury.
Dalej dodaje, że warto również zauważyć, że potencjał kolei nie jest w pełni wykorzystany. Jeszcze kilkanaście lat temu powszechne było przewożenie przesyłek pocztowych przez Pocztę Polską specjalnymi wagonami pocztowymi dołączanymi do pociągów dalekobieżnych.
Poczta w sąsiedztwie dworców
Najważniejsze placówki pocztowe w dużych miastach położone są również w sąsiedztwie dworców kolejowych i posiadają dostęp do bocznicy kolejowej – najlepszym przykładem jest tutaj chociażby Olsztyn. Placówki pocztowe w sąsiedztwie dworców można też spotkać np. w Białymstoku, Gdyni, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Krakowie czy Lublinie.
Obecnie zarówno Polskie Koleje Państwowe SA, które są właścicielem przewoźnika PKP Intercity SA, jak również Poczta Polska SA znajdują się w nadzorze właścicielskim ministra aktywów państwowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W związku z powyższym poseł zwraca się do ministra Andrzeja Adamczyka z następującym pytaniem: Czy podległe Panu spółki, tj. PKP SA, PKP Intercity SA i Poczta Polska SA, będą podejmowały działania, aby wykorzystać potencjał przewozowy kolei poprzez transportowanie przesyłek pocztowych pociągami dalekobieżnymi? Jakie to będą działania? Jaki będzie ich harmonogram?
Czekamy na stanowisko resortu w tej sprawie, będziemy wracać do tematu, jak tylko się pojawi.