Czy kibice na Euro 2012 pojadą w toalecie?
inforail
11.01.2011 20:05
Czy kibice na Euro 2012 pojadą w toalecie?
Sytuacja w okresie świąteczno-noworocznym pokazała, że polskie koleje nie są przygotowane do przyjęcia dużej ilości podróżnych w tzw. szczytach przewozowych”. Parlamentarzysta Jacek Osuch z PiS pyta Ministra Grabarczyka, czy podczas Mistrzostw Europy w naszym kraju nie będzie kolejowej kompromitacji?
Na ręce Marszałka Sejmu trafiała właśnie interpelacja (całość poniżej) małopolskiego posła Jacka Osucha w sprawie podjęcia przez Ministerstwo Infrastruktury niezwłocznych działań koordynacyjnych mających na celu uporządkowanie sytuacji w zakresie przewozu pasażerów koleją podczas tzw. „szczytów przewozowych”, szczególnie w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłkę Nożną. –Okres świąteczno-noworoczny po raz kolejny pokazał, że najwięksi przewoźnicy kolejowi w Polsce tj. spółki „PKP Intercity”i „Przewozy Regionalne”nie są przygotowani do przyjęcia i obsługi szczególnie dużych potoków pasażerskich. Ogromny tłok w pociągach, brak wagonów z ważnymi przeglądami rewizyjnymi, a także brak wystarczającej rezerwy taborowej dał się szczególnie mocno odczuć podczas powrotów podróżnych na początku nowego roku – podnosi Osuch. Parlamentarzysta stwierdza, że Ministerstwo Infrastruktury powinno wyciągnąć konsekwencję, szczególnie w stosunku do spółki „PKP Intercity”, która otrzymuje z budżetu państwa dotację na tzw. pociągi międzywojewódzkie – TLK (dawne pospieszne).
–Sytuacja na kolei, która miała miejsce w grudniu i styczniu musi być asumptem do podjęcia poważnych przygotowań przez przewoźników –a szczególnie „PKP Intercity”–związanych z zapewnieniem kibicom zarówno z Polski jaki i z zagranicy bezpiecznego i komfortowego dojazdu na mecze podczas rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie Mistrzostw Świata w Piłkę Nożną Euro 2012. Trudno sobie wyobrazić, aby kibice jadący na mecz lub powracający z niego – a wybierający kolej jako formę transportu – musieli kilka godzin stać „stłoczeni”w korytarzach wagonów, lub spędzić podróż w toalecie –jak to miało miejsce podczas okresu świąteczno-noworocznego –twierdzi poseł Jacek Osuch, członek sejmowej komisji sportu.
Interpelacja
w sprawie podjęcia przez Ministerstwo Infrastruktury niezwłocznych działań koordynacyjnych mających na celu uporządkowanie sytuacji w zakresie przewozu pasażerów koleją podczas tzw. „szczytów przewozowych”, szczególnie w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłkę Nożną
w sprawie podjęcia przez Ministerstwo Infrastruktury niezwłocznych działań koordynacyjnych mających na celu uporządkowanie sytuacji w zakresie przewozu pasażerów koleją podczas tzw. „szczytów przewozowych”, szczególnie w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłkę Nożną
Okres świąteczno-noworoczny po raz kolejny pokazał, że najwięksi przewoźnicy kolejowi w Polsce tj. spółki „PKP Intercity”i „Przewozy Regionalne”nie są przygotowani do przyjęcia i obsługi szczególnie dużych potoków pasażerskich. Ogromny tłok
w pociągach, brak wagonów z ważnymi przeglądami rewizyjnymi, a także brak wystarczającej rezerwy taborowej dał się szczególnie mocno odczuć podczas powrotów podróżnych na początku nowego roku. Ministerstwo Infrastruktury powinno więc wyciągnąć konsekwencję szczególnie w stosunku do spółki „PKP Intercity”, która otrzymuje z budżetu państwa dotację na tzw. pociągi międzywojewódzkie – TLK (dawne pospieszne). Sytuacja ta musi budzić szczególne napiętnowanie, tym bardziej, że kilka tygodni wcześniej pasażerowie (z winy przewoźników) narażeni byli na niedogodności związane ze zbyt późnym ogłoszeniem i wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. Sytuacja na kolei, która miała miejsce w grudniu i styczniu musi być asumptem do podjęcia poważnych przygotowań przez przewoźników –a szczególnie „PKP Intercity”–związanych z zapewnieniem kibicom zarówno z Polski jaki i z zagranicy bezpiecznego i komfortowego dojazdu na mecze podczas rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie Mistrzostw Świata w Piłkę Nożną Euro 2012. Trudno sobie wyobrazić, aby kibice jadący na mecz lub powracający z niego – a wybierający kolej jako formę transportu – musieli kilka godzin stać „stłoczeni”w korytarzach wagonów, lub spędzić podróż w toalecie –jak to miało miejsce podczas okresu świąteczno-noworocznego. Wobec powyższego proszę o informację i przygotowanie szczegółowych odpowiedzi na pytania:
w pociągach, brak wagonów z ważnymi przeglądami rewizyjnymi, a także brak wystarczającej rezerwy taborowej dał się szczególnie mocno odczuć podczas powrotów podróżnych na początku nowego roku. Ministerstwo Infrastruktury powinno więc wyciągnąć konsekwencję szczególnie w stosunku do spółki „PKP Intercity”, która otrzymuje z budżetu państwa dotację na tzw. pociągi międzywojewódzkie – TLK (dawne pospieszne). Sytuacja ta musi budzić szczególne napiętnowanie, tym bardziej, że kilka tygodni wcześniej pasażerowie (z winy przewoźników) narażeni byli na niedogodności związane ze zbyt późnym ogłoszeniem i wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. Sytuacja na kolei, która miała miejsce w grudniu i styczniu musi być asumptem do podjęcia poważnych przygotowań przez przewoźników –a szczególnie „PKP Intercity”–związanych z zapewnieniem kibicom zarówno z Polski jaki i z zagranicy bezpiecznego i komfortowego dojazdu na mecze podczas rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie Mistrzostw Świata w Piłkę Nożną Euro 2012. Trudno sobie wyobrazić, aby kibice jadący na mecz lub powracający z niego – a wybierający kolej jako formę transportu – musieli kilka godzin stać „stłoczeni”w korytarzach wagonów, lub spędzić podróż w toalecie –jak to miało miejsce podczas okresu świąteczno-noworocznego. Wobec powyższego proszę o informację i przygotowanie szczegółowych odpowiedzi na pytania:
1. Jakie działania zamierza podjąć Ministerstwo Infrastruktury celem wymuszenia na przewoźnikach kolejowych zabezpieczenie odpowiedniej ilości miejsc w pociągach pasażerskich podczas tzw. „szczytów przewozowych”?
2. Czy Ministerstwo Infrastruktury zamierza wymóc na spółce „PKP Intercity”przeprowadzenie napraw rewizyjnych i głównych tak, aby przewoźnik miał do dyspozycji wystarczająca liczbę wagonów do obsługi pasażerów zarówno w okresie szczytu letniego, jak i podczas Euro 2012?
3. Czy spółka „PKP Intercity”posiada obecnie wystarczająca liczbę wagonów do obsługi bieżących połączeń kolejowych w ramach pociągów TLK? Ile wagonów do przewozów osób jest obecnie nieużywanych przez PKP Intercity z powodu braku napraw rewizyjnych lub uszkodzeń? Kiedy zostaną dokonane w/w naprawy?
Czy Ministerstwo Infrastruktury zamierza przy współpracy ze spółką PKP LHS wykorzystać polski odcinek tzw. „szerokiego toru”do zapewnienia transportu kibiców z Polski na Ukrainę podczas meczy Euro 2012?
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024