Czy i kiedy przewidywane są zmiany internetowego systemu zakupu biletów PKP?
Wraca temat internetowegosystemu zakupu biletów PKP Intercity. Jak powszechnie wiadomo nie jest ondoskonały.
Teraz uwagę na problemy zwraca poseł Robert Winnicki, któryw interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa pisze, że w ostatnichlatach polskie koleje wyraźnie polepszyły swoją ofertę i jakość świadczonychusług, co odzwierciedla się m.in. w rosnącej liczbie pasażerów. Jednakinternetowy system zakupu biletów pozostawia wiele do życzenia. Jego podstawowebolączki to: często obsługa nie okazuje się intuicyjna, brak opcji zakupubiletu łączonego z kilku połączeń, zakup miejsca „obok” jest trudny, a częstowręcz niemożliwy (zdecydowanie prostszym rozwiązaniem byłaby wizualizacjamiejsc w każdym przedziale jak w kinie, gdzie dokładnie widzimy wolne miejsca wdanym rzędzie), gdy brakuje wybranego miejsca zamiast informacji o tym fakcienastępuje automatyczne przydzielenie innego miejsca i jeśli ono nam nieodpowiada to trzeba anulować transakcję, a to niepotrzebna strata czasu, aponadto za zbyt dużą liczbę anulowanych transakcji można stracić konto. Czasemsystem „widzi” podróż dwoma pociągami zamiast jednego np. w przypadku nocnegopociągu relacji Warszawa – Jelenia Góra, kiedy to sugeruje przesiadkę wPoznaniu. Wymienione wyżej problemy to tylko przykłady wskazujące naniedomagania internetowego systemu zakupu biletów i pilną potrzebę jegomodernizacji.
Poseł zadaje też ministrowi pytania:
1. Na jakim etapie jest stan informatyzacji systemu zakupubiletów?
2. Czy i kiedy przewidywane są zmiany systemu?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
3. W jakim kierunku mają zmierzać planowane zmianyinternetowego systemu?
Czekamy na stanowisko MIB, do tematu wrócimy. A jakie sąWasze spostrzeżenia co do systemu PKP Intercity? Co trzeba w nim zmienić, amoże coś poprawić?
„