Czy będzie elektryfikacja odcinka Krotoszyn – Leszno – Głogów?

inforail
12.03.2020 07:45

W ramach obecnieprowadzonych prac przygotowawczych do realizacji zadań w ramach nowejperspektywy finansowej 2021 – 2027 zidentyfikowany wstępnie został projekt inwestycyjnypn.: „Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku OstrówWielkopolski – (Krotoszyn) – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinkaKrotoszyn/Durzyn – Leszno – Głogów” – poinformował wiceminister Andrzej Bittel,odpowiadając na interpelację posła Wiesława Szczepańskiego.  

Obejmuje on swoim zakresem elektryfikację odcinka Krotoszyn– Leszno – Głogów oraz osiągnięcie prędkości konstrukcyjnej 160 km/h dlapociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Na odcinku Ostrów Wielkopolski- Głogów zakłada się przebudowę obu torów, natomiast na odcinku Durzyn – Głogówtakże elektryfikację linii kolejowej. Na liniach kolejowych nr 815 i 816przewidziano przebudowę torów wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 816.Nakłady inwestycyjne wariantu modernizacyjnego wstępnie określono na kwotę3,136 mld zł netto – wskazał wiceminister infrastruktury.

Ponadto w ramach ww. prac analitycznych został zidentyfikowanytakże projekt inwestycyjny dotyczący linii kolejowej nr 14 pn.: „Prace naliniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – OstrówWlkp. – Etap II: Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski”.

Jednocześnie należy podkreślić, że ostateczna listaprzyszłych projektów będzie uwarunkowana decyzjami dotyczącymi finansowaniaprojektów kolejowych w nowej perspektywie finansowej oraz wielkością dostępnegobudżetu. Na chwilę obecną nie są jeszcze znane zasady korzystania zinstrumentów finansowych UE, jak również potencjalna wielkość alokacji dlaprzyszłej perspektywy – dodał Andrzej Bittel.