Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy będą kolejne czeskie jednostki w Polsce?

inforail
29.01.2017 17:29

Jak już informowaliśmyna łamach InfoRail.pl SKPL Cargo zakupiło od Ceskich drah cztery pojazdy serii810. Niewykluczone, że nie są to ostatnie takie zakupy.

Ale jest warunek. O ile pojazdy te sprawdza się na polskichtorach i będzie odpowiednie zainteresowanie realizacją przez nas połączeń natrasach o niskich potokach podróżnych ? twierdzi Albert Mikołajczyk, rzecznikprasowy SKPL.

Przede wszystkim czeskie „motoraczki” planujemywprowadzić jako podstawowe zestawienie na liniach sezonowych Bytów – Lipusz iWęgorzewo – Kętrzyn oraz jako rezerwę w Pleszewie. Oczywiście jesteśmy chętnido rozszerzenia naszej działalności o kolejne połączenia, jak słynna w ostatnimczasie „Szczucinka”. Niestety póki co nie możemy rozmawiać o żadnychkonkretnych datach. Połączenia na Kaszubach i Mazurach w wariancieoptymistycznym planujemy uruchomić już w okolicach weekendu majowego. Co z tegowyjdzie ? zobaczymy ? informuje dalej Albert Mikołajczyk.

Wygląda zatem na to, że dobry interes zrobiły obie strony.Ceske drahy bowiem sprzedały pojazdy, które nie były już potrzebne. W Polscemogą jeszcze pojeździć. Sprzedajemy pojazdy, z których już nie korzystamy.Gdyby nie trafiły do innego przewoźnika najpewniej zostałyby zezłomowane ? mówiPetr Šťáhlavský, rzecznik prasowy Ceskich drah. W Czechach trwa proces wymianytaboru. Legendarne jednostki serii 810 są zastępowane pojazdami nowszymi. I takw miejsce zakupionych do Polski pojazdów CD wprowadziły pojazdy RS1,wyprodukowane przez Stadlera.

Petr Šťáhlavský nie wyklucza dalszych transakcji. Jeżelibędziemy mieli tylko pojazdy do sprzedania jesteśmy otwarci na wszelkie rozmowy? stwierdza.