Czy Arriva namiesza na Podkarpaciu?

inforail
15.07.2013 19:15
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o ogłoszeniu przez województwo podkarpackie przetargu na obsługę linii kolejowych. Murowanym kandydatem do udziału w przetargu są Przewozy Regionalne. Ale być może będą miały konkurenta, ponieważ starty w kolejnych przetargach zapowiedziała Arriva RP, przewoźnik, który od grudnia 2013 roku przejmuje większość połączeń w województwie kujawsko-pomorskim. Zapytaliśmy u źródła o zainteresowanie przetargiem, niestety przewoźnik nie udziela informacji w tym zakresie. „Na tą chwilę nie udzielamy informacji na temat uczestnictwa spółki Arriva RP w określonych przetargach”–mówi przedstawicielka przewoźnika Joanna Parzniewska. „Podkreślamy jednak, iż warunkami konkurencyjnych przetargów są: odpowiedni okres mobilizacji umożliwiający wcześniejsze przygotowanie do świadczenia usług, czas trwania kontraktu, określenie danych handlowych w specyfikacji przetargowej (takich jak np. przychody z biletów na przejazdy). Spełnienie tych założeń przez organizatora przetargu daje możliwość rozważenia uczestnictwa w procesie przetargowym na zasadach realnej konkurencji”- dodaje.
Czy Arriva namiesza na Podkarpaciu?
Przypomnijmy zatem, że Województwo Podkarpackie ogłosiło przetarg na wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich na liniach:
1) Linia nr 68 Przeworsk – Stalowa Wola Rozwadów,
2) Linia nr 71 Rzeszów – Tarnobrzeg – Stalowa Wola Rozwadów – Lublin,
3) Linia nr 91 Przemyśl – Rzeszów – Tarnów – Kraków,
4) Linia nr 101 Jarosław – Horyniec Zdrój – Zamość,
5) Linia nr 106 Rzeszów – Jasło,
6) Linia nr 108 Jasło – Zagórz.
Wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach zamówienia będzie nie mniejsza niż 2 640 000 pockm. Do realizacji zamówienia zamawiający udostępni pojazdy szynowe będące własnością Województwa Podkarpackiego. Termin składania dokumentów mija 20 sierpnia br. Decyduje cena. Przewozy będą realizowane w okresie od 1.1.2014 r. do 31.12.2014 r. Wydaje się zatem, że w kontekście wypowiedzi przedstawicielski Arrivy przejęcie przewozów przez tego przewoźnika jest mało prawdopodobne, acz nie niemożliwe. Bardziej realnym scenariuszem na dziś wydaje się utrzymanie sytuacji obecnej, a więc pozostanie w województwie Przewozów Regionalnych.