TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Cztery oferty w przetargu na dostawę 20 ezt-ów dla PKP Intercity
Cztery oferty w przetargu na dostawę 20 ezt-ów dla PKP Intercity
inforail
03.04.2013 13:37
Cztery oferty w przetargu na dostawę 20 ezt-ów dla PKP Intercity
Cztery oferty wpłynęły w przetargu na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które chcą kupić PKP Intercity. Pojazdy mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Ciekawostką jest osobny start PESY i spółki zależnej ZNTK Mińsk Mazowiecki. Co więcej propozycja obu firm jest identyczna w przypadku wartości pojazdów, inna natomiast w kwestii utrzymania. Newag tym razem łączy siły ze Stadlerem i jest to jedyne konsorcjum startujące w przetargu. Stawkę uzupełnia CAF. Poniżej zestawienie ofert, jakie wpłynęły do PKP Intercity w porządku alfabetycznym.
Producent
|
Wartość pojazdów z VAT
|
Wartość utrzymania z VAT
|
CAF
|
1 562 173 997 PLN
|
184 684 500 PLN
|
PESA
|
1 316 100 000 PLN
|
255 717 000 PLN
|
Stadler i Newag
|
1 156 200 000 PLN
|
464 940 000 PLN
|
ZNTK Mińsk Mazowiecki
|
1 316 100 000 PLN
|
121 401 000 PLN
|
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty komisja przetargowa będzie brała pod uwagę następujące kryteria:
1. cena –65% ( z czego 35% – cena za dostawę pojazdów, 30% – koszt utrzymania przeliczony na 1km),
2. współczynnik masy pojazdu –20% oraz
3. udział płaskiej podłogi na długości użytecznej pojazdu –15%. Konkretna data rozstrzygnięcia przetargu nie jest jeszcze znana. Szacowana wartość projektu wyniesie około
1,5 mld z brutto. Po kontrakcie na pociągi Pendolino, o wartości ponad 2 mld złotych, jest to drugi co do wielkości projekt inwestycyjny realizowany obecnie przez PKP Intercity.
1,5 mld z brutto. Po kontrakcie na pociągi Pendolino, o wartości ponad 2 mld złotych, jest to drugi co do wielkości projekt inwestycyjny realizowany obecnie przez PKP Intercity.
Nowoczesne składy będą kursować na trasach Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków, Gdynia -Katowice (przez Łódź) oraz Kraków – Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań). Przewoźnik wymaga, aby pociągi były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h i spełniały wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS). Realizacja projektu przyczyni się do usprawnienia komunikacji pomiędzy dużymi miastami w całej Polsce oraz do zwiększenia komfortu, skrócenia czasu podróży i dostępu osób niepełnosprawnych do transportu kolejowego. Rynek odpowiedział pozytywnie na nasze zamówienie. To sukces, ponieważ przy realizacji tego zamówienia zależało nam na produkcie spełniającym bardzo wysokie standardy i charakteryzującym się bardzo wysoką niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji. Analizując doświadczenie innych kolei wiedzieliśmy, że możemy stawiać, wyższe niż dotychczas, wymagania. Jeszcze przed rozpoczęciem procesu przetargowego odbyliśmy wiele konsultacji z producentami taboru. Wykonaliśmy też analizy użytkowania tego typu pojazdów w Wielkiej Brytanii i Rosji. Tabor, który chcemy kupić, będzie prezentował całkowicie nową jakość, spełni oczekiwania podróżnych –powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity S.A. Szerzej na temat przetargu pisaliśmy tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024