Częstochowskie stacje bardziej przyjazne pasażerom
Nowe, bezpieczneprzejście pod torami na stacji Częstochowa Stradom oraz remont i lepszewyposażenie peronów Częstochowy Osobowej ? to odpowiedź PKP Polskich LiniiKolejowych S.A. na potrzebę lepszej obsługi pasażerów pociągów regionalnych idalekobieżnych.
Wprowadzenie atrakcyjnych czasów przejazdu z Częstochowym.in. do Warszawy, Wrocławia, Krakowa zwiększyło liczbę podróżnych. Noweprzejście pod torami Częstochowy Stradom, zapewni bezpieczne dojście dopociągów.
Częstochowa Stradom
Jak poinformowały PKP PLK rozpoczęły się tu już pracebudowlane. Przed dworcem pracuje ciężkisprzęt. Na czas budowy przygotowano dobrze oznaczone, tymczasowe przejścieprzez tory. Do 20 lipca planowane jest zakończenie I etapu budowy. Takierozwiązanie zagwarantuje przejście pod torami pielgrzymom ? uczestnikomŚwiatowych Dni Młodzieży. Po uroczystościach, w ramach II etapu, prace będąkontynuowane ? staną wiaty peronowe, połączone z zadaszeniem przejścia orazzadaszenie przy budynku dworca. Przejście będzie wyposażone w pochylnie dlaosób o ograniczonej możliwości poruszania się, system dynamicznej informacjipasażerskiej i monitoring. Całość prac na stacji Częstochowa Stradom kosztujeok. 6,7 mln zł.
Częstochowa Osobowa
Na tej stacji trwa z kolei remont trzech peronów: nr 1 ,1a i2. Prace obejmują wymianę płyt peronowych na nowe z pasem bezpieczeństwa. Nastacji będzie wygodniej także dla osób niedowidzących, dzięki przygotowanym dlanich, wyczuwalnym pod stopami oznaczeniom. Na peronach będzie nowa nawierzchniaz kostki betonowej i zmienione wyposażenie, min. ławki, tablice informacyjne ikosze. Zakres prac obejmuje również remont wiat peronowych. Szacunkowy kosztrobót to ok. 5 mln zł.
Jak informują PKP PLK prace na obu stacjach wykonywane sązgodnie z harmonogramem.
Zadania, które jużzapewniły dobre podróże z Częstochowy:
Poprawa trasyKoluszki ? Częstochowa objęła:
43 perony,
30 mostów i 5 wiaduktów,
15 przepustów i mur oporowy,
34 przejazdy kolejowo-drogowe,
ponad 140 rozjazdów,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
ponad 80 km sieci trakcyjnej,
ok. 160 km torów.
Projekt o wartości 615 mln zł.
Rewitalizacja trasyCzęstochowa ? Fosowskie objęła :
104 km sieci trakcyjnej,
98 kilometrów torów,
90 rozjazdów kolejowych,
71 obiektów inżynieryjnych,
47 przejazdów kolejowo-drogowych,
17 peronów.
Projekt o wartości 350 mln zł.
„