Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czeskie RailJety jadą na naprawy. Ciekawostka dla miłośników!

inforail
22.01.2021 10:45

W piątek (22 stycznia) i sobotę (23 stycznia) na pasażerów i fanów kolei czeka ciekawostka. Między Břeclavem a Pragą będą kursować dwie połączone ze sobą niebieskie jednostki Railjet Czeskich Kolei z jedną lokomotywą Taurus.

Transporty są związane z planowanymi głównymi naprawami pociągów w warsztatach ÖBB w Wiedniu.

Przegląd po 2,4 mln km

Każda z siedmiu kolei czeskich jednostek przejechała już około 2,4 miliona kilometrów i dlatego przechodzi planowane prace utrzymaniowe.

Bezpieczeństwo i dobry stan techniczny naszych pojazdów to priorytet. Dotyczy to również jednostek typu railjet. Każdy z nich przejechał już około 2,4 miliona kilometrów i zgodnie z wymogami producenta i naszymi przepisami musi przejść przegląd. Ma on charakter prewencyjny, jakbyś jechał własnym samochodem do serwisu po określonej przez producenta ilości kilometrów, a także obejmuje zaplanowane wcześniej przeglądy, naprawy i wymianę określonych podzespołów - wyjaśnia Michał Kraus, Zastępca Dyrektora Generalnego ČD ds. operacyjnych.

Główne kontrole Railjet są przeprowadzane co 1,2 miliona kilometrów. Obecnie jest to druga naprawa okresowa, którą Koleje Czeskie nazywają naprawą R3, dawniej nazywaną naprawą główną, a producent Siemens Mobility określił ją mianem naprawy IW6. Te główne kontrole i naprawy są przeprowadzane przez ÖBB Technisches Services (TS) Wien Simmering. W warsztatach serwisowane są również wszystkie austriackie railjety, dzięki czemu mają one duże doświadczenie i są doskonale wyposażone i przygotowane do seryjnych napraw i konserwacji. Cztery jednostki (003, 004, 002 i 001) przeszły już naprawę R3 / IW6. Piąta jednostka (005) wraca z naprawy w piątek 22 stycznia, a w sobotę 23 stycznia szósty railjet odjedzie do warsztatów. W pierwszym kwartale tego roku do warsztatów trafi również ostatnia siódma jednostka.

Niezwykły zestaw między Břeclavem a Pragą

Jednostki Railjet ČD są transportowane do i z warsztatów między Břeclavem a Pragą połączonym zwykłym pociągiem, między Břeclavem a warsztatami wiedeńskimi jako oddzielny pociąg.

22 stycznia, dwie jednostki railjet pojadą jako pociąg RJ 372 Břeclav (20:07) - Praga (23:15). Na czele znajdzie się zestaw przeznaczony dla pasażerów, a za nim lokomotywa i druga zamknięta jednostka, która wraca z wiedeńskich warsztatów. W sobotę 23 stycznia po południu podobny pociąg będzie kursował z Pragi do Břeclavia. Jednostka zostanie przetransportowana do warsztatów w pociągu RJ 373 Praga (16:44) - Břeclav (19:52), ale tym razem będzie to zestaw: lokomotywa Taurus, a za nią jednostka railjet dla pasażerów i druga zamknięta jednostka prowadząca na warsztaty. W obu przypadkach cały skład będzie miał około 390 metrów długości i ważył ponad 900 ton.