Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czeskie 754 rozpoczęły pracę na Podlasiu i na Mazurach

inforail
15.07.2014 09:27
Czeskie lokomotywy serii 754 rozpoczęły kursowanie na Podlasiu oraz na Warmii i Mazurach. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail na razie do Polski przybyły trzy takie spalinówki. Pierwsza została skierowana na linię helską, gdzie prowadzi głównie EIC „Jantar”, dwie pozostałe do Białegostoku, skąd wyjeżdżają do pracy przy obsłudze pociągów TLK na niezelektryfikowanych odcinkach Polski Wschodniej i Południowo –Wschodniej. Docelowo PKP Intercity mają eksploatować cztery lokomotywy serii 754, wypożyczone od Ceskich Drah. Dla miłośników kolei to doskonała okazja, żeby zobaczyć w akcji lokomotywę wypożyczoną od naszych południowych sąsiadów. Ale trzeba się śpieszyć. Popularne „nurki”będą prowadzić pociągi w Polsce tylko w tym roku. W przyszłym sezonie zostaną zastąpione już własnymi lokomotywami SM42, które aktualnie modernizowane są w Newagu. Niewykluczone, że pierwsza taka maszyna wyjedzie na tory jeszcze w te wakacje. Co więcej, w dalszej perspektywie PKP Intercity wzbogacą się o spalinowe lokomotywy Gama, które zostaną dostarczone przez bydgoską PESĘ. Jak widać przewoźnik wyciągnął wnioski z nienajlepszych doświadczeń z taborem spalinowym i rozpoczął proces odnowy parku taborowego lokomotyw spalinowych właśnie. Od początku powstania spółki PKP Intercity to największe inwestycje w ten segment taboru.
Film z przejazdu pociągu TLK Pojezierze, prowadzonego czeską lokomotywą spalinową można znaleźć tutaj.  
Lokomotywa 754 w Giżycku (źródło: YouTube)