TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Czeski Cieszyn: ET41-105 PKP Cargo przejechała z jednym maszynistą przez dwie granice
Czeski Cieszyn: ET41-105 PKP Cargo przejechała z jednym maszynistą przez dwie granice
inforail
23.04.2009 17:30
Czeski Cieszyn: ET41-105 PKP Cargo przejechała z jednym maszynistą przez dwie granice
18 kwietnia br. lokomotywa PKP CARGO serii ET41 wjechała po raz pierwszy do Czech, prowadząc pociąg z KWK ,,Szczygłowice”do koksowni w Ostrawie. Przejazd pociągu był realizowany w ramach umowy z OKD Doprava a.s. PKP CARGO uzyskało dopuszczenie do eksploatacji na teren Republiki Czeskiej dla lokomotyw serii ET41 w grudniu 2008 roku. Wcześniej takie zezwolenia uzyskano dla lokomotyw serii ET22 i EU07. Dzięki uzyskanym dopuszczeniom obecnie jest możliwe prowadzenie –przy wykorzystaniu lokomotywy serii ET41- ciężkich pociągów towarowych zarówno na terenie Republiki Czeskiej, jak również na terenie Słowacji.
21 kwietnia br. po raz pierwszy pociąg towarowy prowadzony lokomotywą PKP CARGO (serii ET41-105), przy obsłudze maszynisty posiadającego prawa kierowania: polskie, czeskie i słowackie, przejechał w drodze do odbiorcy ładunku przez dwie granice: polsko-czeską i czesko-słowacką. Trasa pociągu przewożącego węgiel wiodła z KWK ,,Marcel”przez Chałupki (granica polsko-czeska), Detmarowice, Czeski Cieszyn, Jabłonków (Jablunkov), Przełęcz Jabłonkowską, Mosty u Jablunkova (granica czesko-słowacka) do Ćadcy (Słowacja) i dalej (już lokomotywą ZSSK CARGO) do elektrociepłowni w Horni Srni. Przewóz był realizowany dla OKD Doprava. W drodze powrotnej polska lokomotywa zabrała próżny skład cystern do przewozu pyłów do Elektrociepłowni ,,Detmarowice”w Czechach. Przejazd pociągu prowadzonego jedną lokomotywą, przez jednego maszynistę, przez dwie granice państwowe jest wydarzeniem w tej części Europy. Taki sposób prowadzenia pociągu umożliwia optymalizację realizowanych przewozów międzynarodowych. Jest także kolejnym przykładem dobrze układającej się współpracy biznesowej PKP CARGO z OKD Doprava i ZSSK CARGO.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024