Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Czeski Cieszyn: ET41-105 PKP Cargo przejechała z jednym maszynistą przez dwie granice

inforail
23.04.2009 17:30
ET41 w Ostrawie. Fot. PKP Cargo
18 kwietnia br. lokomotywa PKP CARGO serii ET41 wjechała po raz pierwszy do Czech, prowadząc pociąg z KWK ,,Szczygłowice”do koksowni w Ostrawie. Przejazd pociągu był realizowany w ramach umowy z OKD Doprava a.s. PKP CARGO uzyskało dopuszczenie do eksploatacji na teren Republiki Czeskiej dla lokomotyw serii ET41 w grudniu 2008 roku. Wcześniej takie zezwolenia uzyskano dla lokomotyw serii ET22 i EU07. Dzięki uzyskanym dopuszczeniom obecnie jest możliwe prowadzenie –przy wykorzystaniu lokomotywy serii ET41- ciężkich pociągów towarowych zarówno na terenie Republiki Czeskiej, jak również na terenie Słowacji.
ET41 w Czeskim Cieszynie. Fot. PKP Cargo ET41 w Jabłonkowie. Fot. PKP Cargo
21 kwietnia br. po raz pierwszy pociąg towarowy prowadzony lokomotywą PKP CARGO (serii ET41-105), przy obsłudze maszynisty posiadającego prawa kierowania: polskie, czeskie i słowackie, przejechał w drodze do odbiorcy ładunku przez dwie granice: polsko-czeską i czesko-słowacką. Trasa pociągu przewożącego węgiel wiodła z KWK ,,Marcel”przez Chałupki (granica polsko-czeska), Detmarowice, Czeski Cieszyn, Jabłonków (Jablunkov), Przełęcz Jabłonkowską, Mosty u Jablunkova (granica czesko-słowacka) do Ćadcy (Słowacja) i dalej (już lokomotywą ZSSK CARGO) do elektrociepłowni w Horni Srni. Przewóz był realizowany dla OKD Doprava. W drodze powrotnej polska lokomotywa zabrała próżny skład cystern do przewozu pyłów do Elektrociepłowni ,,Detmarowice”w Czechach. Przejazd pociągu prowadzonego jedną lokomotywą, przez jednego maszynistę, przez dwie granice państwowe jest wydarzeniem w tej części Europy. Taki sposób prowadzenia pociągu umożliwia optymalizację realizowanych przewozów międzynarodowych. Jest także kolejnym przykładem dobrze układającej się współpracy biznesowej PKP CARGO z OKD Doprava i ZSSK CARGO.