Czeski Bizon będzie jeździć do Chałupek
CZLoko dostarczyła przewoźnikowiRail Cargo Carrier pierwszą z dwóch lokomotyw EffonLiner 1600 Bizonwyprodukowanych w wyniku gruntownej przebudowy lokomotyw ČKD serii 753.
Przewoźnik zamierza wykorzystać ją do prowadzenia pociągówtowarowych na trasie Polanka nad Odrą – Bohumín – Vrbice – Chałupki/Petrovice uKarviné na terenie ostrawskiej strefy przemysłowej i na korytarzu tranzytowymdo Břeclavia przy granicy austriackiej.
Druga lokomotywa ma zostać dostarczona pod koniec maja ibędzie wykorzystywana przy pociągach kontenerowych do terminali w Bratysławie iŽilinie.
Lokomotywy EffiLiner 1600 Bo-Bo zamówione na mocy umowyleasingu z Unicredit Leasing są napędzane silnikiem CAT 3512C-HD o mocy 1 550kW z przekładnią AC-DC i mają maksymalną prędkość 100 km/h.
Jedną z największych zalet tych lokomotyw jest ich korzystnacena zakupu – mówi dyrektor sprzedaży CZ Loko Jan Kutálek. To kompletnamodernizacja oryginalnych lokomotyw serii ČKD 753, która zamienia je wpraktycznie nowe lokomotywy. Mogą wykonywać tę samą pracę co nowa lokomotywa.Cena zakupu jest jednak prawie dwa razy niższa. Kolejną ważną zaletą jestszybki i niedrogi serwis w czeskich cenach oraz wysoki poziom unifikacji znaszymi innymi produktami – dodaje.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od 2012 r. lokomotywy klasy 753,6 zostały zakupione lubwydzierżawione operatorom towarowym SD-KD (4 sztuki), Unipetrol Doprava (4sztuki), PSŽ Słowacja (1 sztuka) i CER CARGO Holding z Węgier (2 sztuki).Produkcja lokomotyw EffiLiner 1600 w obecnej formie ma się zakończyć za rok. CZLoko chce skoncentrować się na produkcji lokomotyw manewrowych.
„