Czeska Alfa Union – wyroby dla pojazdów szynowych
inforail
15.08.2012 14:30
Czeska Alfa Union – wyroby dla pojazdów szynowych
Alfa Union to czeski producent aparatury elektrycznej. Firma powstała w 1997 roku. Branże w których działa to: energetyka, wyposażenie pojazdów trakcyjnych i podzespoły układów zasilania. Do produktów przedsiębiorstwa należą m. in.: nastawniki, styczniki i oporniki. W 2011 roku firma zatrudniała 93 pracowników, a obrót wyniósł 10,4 mln euro. Do najważniejszych odbiorców przedsiębiorstwa należą koleje czeskie, słowackie i rosyjskie.
Do produktów Alfa Union użytkowanych w pojazdach trakcyjnych należą:
- Nastawniki
- Styczniki obwodu głównego
- Hamulce szynowe
- Odbieraki prądu
- Sprzęgi
- Nagrzewnice
- Rezystory
- Styczniki pomocnicze
- Wyłączniki szybkie
- Prostowniki
- Łączniki
- Ładowarki baterii
- Rozdzielnie
- Czujniki
Produkowane są liczne modele nastawników. Dla samych tramwajów produkowanych jest 9 modeli. Nastawniki mogą posiadać zintegrowane dodatkowe funkcje, wbudowany nawrotnik z blokadą, wyjście kodowe i dodatkowy pedał. Dla lokomotyw, produkowane są elementy nastawcze dla hamulców, nawrotniki, samoczynne hamulce, nastawniki jazdy i hamowania, z liniowym ruchem dźwigni, a także oryginalne CKD. Dostępne są również nastawniki dla wagonów metra –z liniowym ruchem dźwigni, a także zintegrowane nastawniki jazdy i hamowania.
Styczniki są dostosowane do napięć stosowanych w tramwajach. Dzielą się one na 5 grup produktowych: styczniki do obwodów pomocniczych, styczniki nawrotnika, styczniki boczników, wyłączniki szybkie i styczniki obwodu głównego. Oferowane podzespoły są wykonywane na prądy znamionowe w zakresie 63 –1000 A i napięcia 24, 110 oraz 750 V. Styczniki posiadają napęd elektromagnetyczny lub pneumatyczny.
Hamulce szynowe produkcji Alfa Union różnią się między sobą maksymalną siłą hamowania, która wynosi od 35 do 70 kN. Poszczególne modele wykonywane są celem zastosowania w tramwajach CKD, przyczepach i pojazdach niskopodłogowych.
Produkowane są liczne przekaźniki, znajdujące zastosowanie w tramwajach Tatra. Elementy wykonywane są na napięcie 110 V i prąd 7 A.
Spośród produkowanych systemów łączeń, dostępne są urządzenia zasilane napięciami od 24 do 3000 V, pracujące z prądami o zakresach natężeń 200 –1000 A. Ich zastosowanie to: pełnienie funkcji nawrotnika, przełączanie układu rozruchowego, uziemianie odbieraka i odłączanie baterii.
W ofercie dostępna jest również grupa pantografów tramwajowych oraz sprzęg SSP120 z dopuszczalnym naprężeniem statycznym 120 kN.
Spośród rezystorów, dostępne są opory wykonane ze zwiniętego drutu, oporniki rozruchowe montowane pod podłogą, w pojeździe lub na dachu, oraz elementy grzewcze.
Elementy najmniejsze, ale nie najmniej ważne, to zawory elektropneumatyczne, bezpieczniki i styki pomocnicze urządzeń dodatkowych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024