Czeska Alfa Union – wyroby dla pojazdów szynowych

inforail
15.08.2012 14:30
Alfa Union to czeski producent aparatury elektrycznej. Firma powstała w 1997 roku. Branże w których działa to: energetyka, wyposażenie pojazdów trakcyjnych i podzespoły układów zasilania. Do produktów przedsiębiorstwa należą m. in.: nastawniki, styczniki i oporniki. W 2011 roku firma zatrudniała 93 pracowników, a obrót wyniósł 10,4 mln euro. Do najważniejszych odbiorców przedsiębiorstwa należą koleje czeskie, słowackie i rosyjskie.
Do produktów Alfa Union użytkowanych w pojazdach trakcyjnych należą:
  • Nastawniki
  • Styczniki obwodu głównego
  • Hamulce szynowe
  • Odbieraki prądu
  • Sprzęgi
  • Nagrzewnice
  • Rezystory
  • Styczniki pomocnicze
  • Wyłączniki szybkie
  • Prostowniki
  • Łączniki
  • Ładowarki baterii
  • Rozdzielnie
  • Czujniki
Produkowane są liczne modele nastawników. Dla samych tramwajów produkowanych jest 9 modeli. Nastawniki mogą posiadać zintegrowane dodatkowe funkcje, wbudowany nawrotnik z blokadą, wyjście kodowe i dodatkowy pedał. Dla lokomotyw, produkowane są elementy nastawcze dla hamulców, nawrotniki, samoczynne hamulce, nastawniki jazdy i hamowania, z liniowym ruchem dźwigni, a także oryginalne CKD. Dostępne są również nastawniki dla wagonów metra –z liniowym ruchem dźwigni, a także zintegrowane nastawniki jazdy i hamowania.
alfa1_760 alfa2_760 alfa3_760
Styczniki są dostosowane do napięć stosowanych w tramwajach. Dzielą się one na 5 grup produktowych: styczniki do obwodów pomocniczych, styczniki nawrotnika, styczniki boczników, wyłączniki szybkie i styczniki obwodu głównego. Oferowane podzespoły są wykonywane na prądy znamionowe w zakresie 63 –1000 A i napięcia 24, 110 oraz 750 V. Styczniki posiadają napęd elektromagnetyczny lub pneumatyczny.
alfa6_760
Hamulce szynowe produkcji Alfa Union różnią się między sobą maksymalną siłą hamowania, która wynosi od 35 do 70 kN. Poszczególne modele wykonywane są celem zastosowania w tramwajach CKD, przyczepach i pojazdach niskopodłogowych.
alfa4_760 alfa5_760
Produkowane są liczne przekaźniki, znajdujące zastosowanie w tramwajach Tatra. Elementy wykonywane są na napięcie 110 V i prąd 7 A.
Spośród produkowanych systemów łączeń, dostępne są urządzenia zasilane napięciami od 24 do 3000 V, pracujące z prądami o zakresach natężeń 200 –1000 A. Ich zastosowanie to: pełnienie funkcji nawrotnika, przełączanie układu rozruchowego, uziemianie odbieraka i odłączanie baterii.
W ofercie dostępna jest również grupa pantografów tramwajowych oraz sprzęg SSP120 z dopuszczalnym naprężeniem statycznym 120 kN.
Spośród rezystorów, dostępne są opory wykonane ze zwiniętego drutu, oporniki rozruchowe montowane pod podłogą, w pojeździe lub na dachu, oraz elementy grzewcze.
Elementy najmniejsze, ale nie najmniej ważne, to zawory elektropneumatyczne, bezpieczniki i styki pomocnicze urządzeń dodatkowych.