Czesi pojechali 200 km/h testując ETCS

inforail
14.01.2020 12:45

Czeski zarządcainfrastruktury przeprowadził testową jazdę z prędkością 200 km/h, sprawdzającdziałanie ETCS na odcinku Vranovice – Brzecław, będącym częścią korytarza Praga– Wiedeń/Bratysława.

Testy przeprowadzane są za pomocą pociągu składającego się zdwóch wagonów Czeskich Kolei i ciągniętego przez lokomotywę wielosystemowąSiemens Vectron wyposażoną w ETCS poziom 2. Maksymalna prędkość na tej liniiwynosi obecnie 160 km/h.

Obecny stan mostów wzdłuż linii i ich trwałość przy wyższychprędkościach jest oceniany podczas prób. Warto zauważyć, że zostały onezbudowane w 1933 i 1946 roku. Przygotowania do modernizacji linii powinnyrozpocząć się w tym roku, a jej celem jest zakończenie prac do końca 2025 roku.Obejmie ona m.in. remont stacji w Podivínie i Zaječí, a także usunięcieprzejazdów kolejowych.

„Wyniki testów pokazują, że po niezbędnych modyfikacjachinfrastruktury kolejowej możliwe jest zwiększenie maksymalnej prędkościniektórych pociągów na kilku odcinkach w stosunkowo krótkim czasie” – mówi prezesSZ Jiři Svoboda.

Obecnie w Czechach 255 km linii jest wyposażonych w ETCS,kolejne 206 km między Brzecławem a Petrovicami U Karwina i 108 km międzyPřerovem i Brzecławem ma zostać wyposażona w tym roku.

Trwa instalacja ETCS poziomu 2 na linii Praga – Votice, i mazostać ukończona w tym roku. Na linii Pilzno – Cheb prace potrwają do 2022 rokua na linii Kolín – Praga – Kralupy nad Vltavou, do 2023 roku.

Zgodnie z czeskim krajowym planem wdrożenia ETCS pociąginiewyposażone w ETCS nie będą mogły kursować na trasach wyposażonych w ETCS od1 stycznia 2025 r.

Projekt jest częścią czeskiego planu budowy serii liniidużych prędkości, połączonych z istniejącymi liniami zmodernizowanymi do pracyz prędkością 200 km/h.

{https://www.youtube.com/watch?v=NxfGYYk38WA}