Część przetargu na naprawy dziewiątek unieważniona
PKP Intercityunieważniły część przetargu na wykonanie napraw lokomotyw EP09. Dwie ofertyzostały odrzucone.
Chodzi mianowicie o część 2, dotyczącą 28 takich prac. Wprzetargu złożone zostały trzy oferty:
1. PESA: część 1 – 63.930.321,33 zł brutto, termin naprawy –70 dni kalendarzowych, okres gwarancji – 21 miesięcy; część 2 – 57.743.516,04zł brutto, termin naprawy – 70 dni kalendarzowych, okres gwarancji – 21miesięcy.
2. Olkol&ZNTK w Oleśnicy: część 2 – 36.562.227,24 złbrutto, termin naprawy – 70 dni kalendarzowych, okres gwarancji – 21 miesięcy.
3. Newag: część 1 – 52.820.135,39 zł brutto, termin naprawy– 59 dni kalendarzowych, okres gwarancji – 21 miesięcy; część 2 – 47.708.509,38zł brutto, termin naprawy – 59 dni kalendarzowych, okres gwarancji – 21miesięcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PKP Intercity na ten cel chciały przeznaczyć odpowiednio wczęści 1 – 46.292.365,18 zł oraz w części 2 41.812.458,87 zł. Tylko zatemoferta firm z Oleśnicy mieściła się w kosztorysie. PKP Intercity poinformowały,że tylko oferta Newagu nie podlegała odrzuceniu. Była jednak za droga,przewoźnik zatem unieważnił postępowanie.
Przypomnijmy, że w pierwszej części przetargu, na 31 napraw,złożone zostały dwie oferty. Ta z Newagu opiewała na kwotę 52.820.135,39 złbrutto. Firma zaproponowała 59-dniowy termin naprawy lokomotywy i 21 miesięcygwarancji. W przetargu startowała też PESA, która przedmiotowe prace chciaławykonać za 63.930.321,33 zł. PKP Intercity zdecydowały się na zwiększeniebudżetu na to zadanie i wybór oferty firmy z Nowego Sącza. Pierwotnie na tencel przewidziano 46.292.365,18 zł.
„