Czerwone światło dla LEO Expressu

inforail
29.06.2013 13:00
Jeszcze na dobre się nie rozpędził, a już został zatrzymany. Mowa oczywiście o LEO Expressie, który, jak można było przypuszczać, nie dostał od PKP PLK dopuszczenia do ruchu po polskich torach. Konkurencji zatem nie będzie, PKP Intercity pozostały nie zagrożone, bo trudno chyba za konkurencję uznać InterRegio. Pasażerowie mogą żałować, że nie będą mogli podróżować szybko, wygodnie i komfortowo. Jaki jest standard niektórych TLK wie każdy, kto choć trochę jeździł polskimi pociągami…LEO natomiast poległ pewnie na tym, że chciał jeździć na trasach, na których już w grudniu ma pojawić się przepłacone i nie do końca zakupowo trafione Pendolino.Z kronikarskiego obowiązku dodajmy, że PKP PLK odrzuciły wniosek konsorcjum DLA i LEO Express, tłumacząc swoją decyzję nieprzedstawieniem przez przewoźników kompletu dokumentów. Od samego początku zarządca infrastruktury stał na stanowisku, że konsorcjum nie złożyło decyzji Urzędu Transportu Kolejowego o przyznaniu otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej oraz odpowiedniego certyfikatu bezpieczeństwa. Szansą dla przewoźnika może być jeszcze tzw. indywidualny rozkład jazdy. Wiadomo już dziś, że takie rozwiązanie nie gwarantuje dostępu do tras, którymi LEO Express jest zainteresowany, a jeśli nawet uda się coś uzyskać to pewnie w godzinach, którymi nie koniecznie zainteresowani będą pasażerowie. Wniosek o uruchomienie indywidualnego rozkładu można składać na 40 dni przed wejściem w życie nowego rozkładu, albo jego czerwcowej korekty (15 czerwca 2014 roku). Tymczasem w Czechach LEO Express przewiózł już ponad 400.000 pasażerów.
Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PKP PLK: 'Dolnośląskie Linie Autobusowe zostały wczoraj (27.06 – red.) poinformowane o odrzuceniu wniosków z przyczyn formalnych:
•nie dostosowały wielkości przewozów do posiadanego certyfikatu bezpieczeństwa
•nie przekazały zmienionego certyfikatu bezpieczeństwa
•nie przekazały decyzji prezesa UTK o przyznaniu otwartego dostępu.
Jednocześnie poinformowaliśmy DLA, że po przedłożeniu tych dokumentów mogą rozpocząć przewozy w trybie Indywidualnego Rozkładu jazdy na 40 dni przed planowanym odjazdem lub od korekty rocznego rozkładu jazdy obowiązującej od 15 czerwca 2014 r.’
LEO Express nie dostał zgody na obsługę tras kolejowych w Polsce