Czerwone światło dla LEO Expressu
inforail
29.06.2013 13:00
Czerwone światło dla LEO Expressu
Jeszcze na dobre się nie rozpędził, a już został zatrzymany. Mowa oczywiście o LEO Expressie, który, jak można było przypuszczać, nie dostał od PKP PLK dopuszczenia do ruchu po polskich torach. Konkurencji zatem nie będzie, PKP Intercity pozostały nie zagrożone, bo trudno chyba za konkurencję uznać InterRegio. Pasażerowie mogą żałować, że nie będą mogli podróżować szybko, wygodnie i komfortowo. Jaki jest standard niektórych TLK wie każdy, kto choć trochę jeździł polskimi pociągami…LEO natomiast poległ pewnie na tym, że chciał jeździć na trasach, na których już w grudniu ma pojawić się przepłacone i nie do końca zakupowo trafione Pendolino.Z kronikarskiego obowiązku dodajmy, że PKP PLK odrzuciły wniosek konsorcjum DLA i LEO Express, tłumacząc swoją decyzję nieprzedstawieniem przez przewoźników kompletu dokumentów. Od samego początku zarządca infrastruktury stał na stanowisku, że konsorcjum nie złożyło decyzji Urzędu Transportu Kolejowego o przyznaniu otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej oraz odpowiedniego certyfikatu bezpieczeństwa. Szansą dla przewoźnika może być jeszcze tzw. indywidualny rozkład jazdy. Wiadomo już dziś, że takie rozwiązanie nie gwarantuje dostępu do tras, którymi LEO Express jest zainteresowany, a jeśli nawet uda się coś uzyskać to pewnie w godzinach, którymi nie koniecznie zainteresowani będą pasażerowie. Wniosek o uruchomienie indywidualnego rozkładu można składać na 40 dni przed wejściem w życie nowego rozkładu, albo jego czerwcowej korekty (15 czerwca 2014 roku). Tymczasem w Czechach LEO Express przewiózł już ponad 400.000 pasażerów.
Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PKP PLK: 'Dolnośląskie Linie Autobusowe zostały wczoraj (27.06 – red.) poinformowane o odrzuceniu wniosków z przyczyn formalnych:
•nie dostosowały wielkości przewozów do posiadanego certyfikatu bezpieczeństwa
•nie przekazały zmienionego certyfikatu bezpieczeństwa
•nie przekazały decyzji prezesa UTK o przyznaniu otwartego dostępu.
Jednocześnie poinformowaliśmy DLA, że po przedłożeniu tych dokumentów mogą rozpocząć przewozy w trybie Indywidualnego Rozkładu jazdy na 40 dni przed planowanym odjazdem lub od korekty rocznego rozkładu jazdy obowiązującej od 15 czerwca 2014 r.’
Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PKP PLK: 'Dolnośląskie Linie Autobusowe zostały wczoraj (27.06 – red.) poinformowane o odrzuceniu wniosków z przyczyn formalnych:
•nie dostosowały wielkości przewozów do posiadanego certyfikatu bezpieczeństwa
•nie przekazały zmienionego certyfikatu bezpieczeństwa
•nie przekazały decyzji prezesa UTK o przyznaniu otwartego dostępu.
Jednocześnie poinformowaliśmy DLA, że po przedłożeniu tych dokumentów mogą rozpocząć przewozy w trybie Indywidualnego Rozkładu jazdy na 40 dni przed planowanym odjazdem lub od korekty rocznego rozkładu jazdy obowiązującej od 15 czerwca 2014 r.’
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024