CZ LOKO – lokomotywa spalinowa 753.6
inforail
17.07.2012 19:30
CZ LOKO – lokomotywa spalinowa 753.6
Na Czech Raildays 2012 swoje produkty prezentowała tradycyjnie firma CZ Loko, zajmująca się modernizacjami. Jednym z pojazdów była kolejna odsłona modernizacji lokomotywy 753. Lokomotywa spalinowa 753.6 powstała w zakładach CZ Loko. O pojeździe tym pisaliśmy już w 2010 roku –modernizacje są bowiem prowadzone od 2001 roku. W obecnej edycji targów zaprezentowano nowy design lokomotywy, uzyskany w wyniku zmiany ścian czołowych.
Przeznaczenie lokomotywy 753.6 to prowadzenie średniej masy pociągów pasażerskich i towarowych oraz wykonywanie prac manewrowych. Lokomotywa jest dostosowana do poruszania się po torach o rozstawie 1435 mm, z prędkością maksymalną 100 km/h. Nacisk na jedną oś jest niewielki i wynosi 18 ton.
Głównym elementem modernizacji była zamiana silnika spalinowego na Caterpillar 3512C wraz z wymianą prądnicy na produkt Siemens. Zmodernizowane została również ściany czołowe pojazdu. Zamontowano samoczynny hamulec DAKO-GP. Silniki dostosowano do hamowania elektrodynamicznego. Dla poprawy własności trakcyjnych zastosowano układ przeciwpoślizgowy.
Rama lokomotywy osadzona jest na dwóch dwuosiowych wózkach. Do ramy zamocowano silnik zblokowany z prądnicą. W sąsiedztwie bloku silnikowego umiejscowiono aparaturę sterującą, umiejscowioną w dwóch blokach. Silniki trakcyjne połączono równolegle.
Modernizacja lokomotywy wydłuża żywotność pojazdu, a także zmniejsza koszty utrzymania. Powiększony został resurs międzyobsługowy. Zmniejszone jest zużycie paliwa oraz emisja substancji szkodliwych. Silnik spełnia normy czystości spalin EU Stage IIIA. Lokomotywa posiada system automatycznej regulacji prędkości i automatycznego sterowania pociągiem. Ściana czołowa nie tylko cechuje się nowocześniejszym wyglądem, ale i posiada powierzchnie absorbujące energię zderzenia, co poprawia bezpieczeństwo bierne.
Tabela 1. Dane techniczne lokomotywy 753.6.
Parametr
|
Wartość
|
Rozstaw szyn
|
1435 mm
|
Liczba osi
|
4
|
Ukjład osi
|
B’o B’o
|
Prędkość maksymalna
|
100 km/h
|
Przeniesienie napędu
|
elektryczne, AC/DC
|
Silnik spalinowy
|
CAT 3512C
|
Moc silnika
|
1550 kW
|
Maksymalna siła pociągowa
|
202 kN
|
Masa
|
72 t
|
Masa na oś
|
18 t
|
Wydajność sprężarki
|
175 m3/h
|
Objętość zbiornika paliwa
|
5500 l
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024