CZ LOKO – lokomotywa manewrowa 744.0
inforail
06.08.2012 19:42
CZ LOKO – lokomotywa manewrowa 744.0
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}
Na Czech Raildays 2012 przedsiębiorstwo CZ Loko zaprezentowało kolejną odsłonę modernizacji lokomotywy 740 do wersji 744. Pojazd cechowały analogiczne parametry techniczne jak dotychczasowe modernizacje. Nowością, podobnie jak w wypadku będącej modernizacją lokomotywy 753, była zmieniona ściana czołowa.
Lokomotywa manewrowa serii 740, będąca bazą do modernizacji, produkowana była w latach 1973-1989 w zakładach CKD w Pradze. Moc 883 kW przy masie 72 t pozwalała na wykonywanie różnorodnych prac manewrowych, a także umożliwiała prowadzenie pociągów z prędkością do 70 km/h. Wykonano ogółem 759 lokomotyw tej serii, z czego 161 trafiło do Polski.
W toku modernizacji dokonano poprawy podstawowych parametrów technicznych lokomotywy. Silnik spalinowy K6S230DR zamieniono na Caterpillar 3508C o mocy 1000 kW (alternatywnie 3512C o mocy 1550 kW). Wymieniono również silniki i prądnicę, a także zamieniono wózki i obniżono zabudowę silnika. Tym samym, uzyskano pojazd o znacznie lepszych parametrach technicznych, pozwalający wykorzystać niewyeksploatowane jeszcze elementy konstrukcji nośnej. Jednocześnie, zachowana została masa 72 t, przy zwiększeniu prędkości maksymalnej do 100 km/h (przy mocniejszym silniku –120 km/h).
Lokomotywa przy długości 17400 mm charakteryzuje się rozstawem wózków 9000 mm i rozstawem osi w wózkach 2400 mm. Wysokość wynosi 4173 mm, a szerokość –3060 mm.
Pojazd spełnia normy emisji EU Stage IIIA, a także wyposażony jest w elektroniczny system sterowania hamulców, bezolejową sprężarkę Knorr, hamulce tarczowe oraz piasecznice. Na wyposażeniu lokomotywy znajduje się też system automatycznego sterowania pociągiem i system automatycznej regulacji prędkości.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024