CZ LOKO – lokomotywa manewrowa 744.0

inforail
06.08.2012 19:42

  /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}

Na Czech Raildays 2012 przedsiębiorstwo CZ Loko zaprezentowało kolejną odsłonę modernizacji lokomotywy 740 do wersji 744. Pojazd cechowały analogiczne parametry techniczne jak dotychczasowe modernizacje. Nowością, podobnie jak w wypadku będącej modernizacją lokomotywy 753, była zmieniona ściana czołowa.
7443_760 7442_760 7441_760
Lokomotywa manewrowa serii 740, będąca bazą do modernizacji, produkowana była w latach 1973-1989 w zakładach CKD w Pradze. Moc 883 kW przy masie 72 t pozwalała na wykonywanie różnorodnych prac manewrowych, a także umożliwiała prowadzenie pociągów z prędkością do 70 km/h. Wykonano ogółem 759 lokomotyw tej serii, z czego 161 trafiło do Polski.
W toku modernizacji dokonano poprawy podstawowych parametrów technicznych lokomotywy. Silnik spalinowy K6S230DR zamieniono na Caterpillar 3508C o mocy 1000 kW (alternatywnie 3512C o mocy 1550 kW). Wymieniono również silniki i prądnicę, a także zamieniono wózki i obniżono zabudowę silnika. Tym samym, uzyskano pojazd o znacznie lepszych parametrach technicznych, pozwalający wykorzystać niewyeksploatowane jeszcze elementy konstrukcji nośnej. Jednocześnie, zachowana została masa 72 t, przy zwiększeniu prędkości maksymalnej do 100 km/h (przy mocniejszym silniku –120 km/h).
Lokomotywa przy długości 17400 mm charakteryzuje się rozstawem wózków 9000 mm i rozstawem osi w wózkach 2400 mm. Wysokość wynosi 4173 mm, a szerokość –3060 mm.
Pojazd spełnia normy emisji EU Stage IIIA, a także wyposażony jest w elektroniczny system sterowania hamulców, bezolejową sprężarkę Knorr, hamulce tarczowe oraz piasecznice. Na wyposażeniu lokomotywy znajduje się też system automatycznego sterowania pociągiem i system automatycznej regulacji prędkości.
Dołącz do nas na Facebooku.