CPK wyzwaniem dla przewoźników i producentów taboru
Centralny Portkomunikacyjny ma być kluczowym węzłem kolejowym dla Rzeczpospolitej Polskiej –zapowiedział dziś w Łodzi podczas Kongresu Rozwoju Transportu Mikołaj Wild,pełnomocnik ds. CPK.
Rozwój węzła kolejowego Portu Solidarność ma być realizowanyw trzech etapach: etap 0 do 2025, etap 1 do 2027 oraz etap 2 do 2036. Celem jestosiągnięcie czasu dojazdowego do 2 godzin z większości miast w Polsce. I tak w25 minut mamy dojechać do CPK z Łodzi, 15 min z Warszawy. To dwa kluczowemiasta. Idąc dalej 1:45 ma zająć dotarcie z Gdańska, 1:15 z Krakowa, 3:15 ze Szczecina, 1:50 zPoznania. Mieszkańcy Opola mają dojechaćdo CPK w 2:20, Częstochowy w 1:20, Radomia w 35 minut, zaś Rzeszowa w 2godziny.
CPK to korzyść dla polskich firm produkujących tabor i infrastrukturękolejową – stwierdził Wild. Dodał też, że kolej jest bardziej ekologiczna niż transportdrogowy. Pora na kolej – mamy szansę zapewnić gospodarcze potężny impuls -stwierdził.
CPK ma przyczynić się także do zintegrowania Warszawy iŁodzi. CPK ma integrować wszystkie rodzaje transportu. Inwestycje mogą skutkowaćpowstaniem nowego miasta w najlepiej skomunikowanym miejscu w Polsce – mówił Wild.
Jak już informowaliśmy na łamach TransInfo.pl jutro RadaMinistrów ma zająć się zagadnieniem CPK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rolą przewoźników będzie doprowadzenie pociągów do CPK –powiedział Andrzej Bittel, wiceminister w MIB. To docelowo nawet 100 mlnpasażerów. To także wyzwanie dla rynku producentów taboru. Zakładamy bardzoambitny czas podróży. Powodzenie tego przedsięwzięcia będzie zależało od czasudojazdu do CPK – dodał.
Każda inwestycja w transport zbiorowy w jakiś sposóbodmienia ten transport – mówił Bittel. Tym bardziej tak duża, jak planowanyCPK. Jak będzie w rzeczywistości?
„