Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej pasażerów zadowolonych z usług PKP

inforail
14.09.2016 17:52

Aż 72% pasażerów PKPIntercity jest zadowolonych z podróży pociągami tego przewoźnika. Jest to wynikwyższy o 8 punktów procentowych w porównaniu z drugą połową poprzedniego roku.

Aż o 9 punktów procentowych wzrosła liczba osób pozytywnieoceniających poziom bezpieczeństwa na dworcach kolejowych. Grupa PKP już po razVII zleciła badanie poziomu satysfakcji swoich klientów.

PKP Intercity notuje znaczący wzrost satysfakcji w najistotniejszychobszarach obsługi pasażerów. Z komfortu przejazdu pociągiem zadowolonych jest74% podróżnych, czyli o 13 punktów procentowych więcej niż w drugiej połowie ubiegłegoroku. W przypadku oceny wygody zakupu biletu zanotowano wzrost z 62% do 74%, zaśczystości w wagonie z 64% do 75%.

Pasażerowie pozytywnie oceniają również poziombezpieczeństwa na dworcach kolejowych. W tym obszarze nastąpił wzrostsatysfakcji z 57% do 66%. Na wzrost poziomu satysfakcji klientów Grupy PKPprzełożył się realizowany obecnie szeroko zakrojony program inwestycyjny orazdziałania na rzecz podnoszenia standardów obsługi.

Pod koniec ubiegłego oraz na początku tego roku na tory wyjechałykolejne nowe składy PKP Intercity. Nowoczesne i komfortowe pociągi – FLIRT3 iPesaDART są dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, w tym osób o ograniczonejmobilności. Zasoby przewoźnika zostały powiększone także o 263 nowe izmodernizowane wagony. Projekt inwestycyjny objął niemal całą Polskę, dziękiczemu z wygodnych składów mogą korzystać już nie tylko klienci podróżującymiędzy największymi miastami, ale również wybierający przejazd pociągiempomiędzy mniejszymi ośrodkami. Inwestycje były realizowane przy wsparciu Unii Europejskiej.Przewoźnik na ten cel pozyskał 2 mld 150 mln zł środków unijnych.

To nie koniec naszych działań podnoszących jakośćpodróżowania pociągami PKP Intercity. Zaplanowaliśmy kolejne inwestycje wtabor. Do 2020 roku zmodernizujemy 450 wagonów i 20 lokomotyw. Kupimy także 55nowych wagonów i 40 lokomotyw ? zapowiada Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKPIntercity.

Na rosnący poziom satysfakcji, poza coraz nowocześniejszymii komfortowymi pociągami, mają wpływ również inwestycje w obszarze obsługiklienta. Szczególną uwagę PKP Intercity przykłada do tego, by pasażer byłotoczony przez całą podróż odpowiednią opieką wykwalifikowanych pracowników.Spółka cyklicznie szkoli pracowników ? drużyny konduktorskie oraz kasjerów – z profesjonalnejobsługi klienta. Dzięki podejmowanym działaniom rośnie nie tylko poziomsatysfakcji pasażerów PKP Intercity, ale również liczba osób korzystających zusług przewoźnika. W ciągu 6 miesięcy tego roku istotnie zwiększyła się liczbapasażerów – jest to obecnie o ponad 27% więcej niż w 2015 roku.

Dzięki modernizacjom prowadzonym przez PKP Polskie LinieKolejowe S.A. sukcesywnie skraca się czas przejazdów, co ma bardzo duży wpływna ocenę podróży. Dziś z Warszawy do Gdańska jedziemy 2h 38 minut, a zWrocławia do Trójmiasta 5h ? o 1h 7 minut krócej w stosunku do rozkładu2014/2015. O blisko 1,5 godz. (w porównaniu do 2010 r.) skrócił się czaspodróży na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry. Zakończenie inwestycji na trasieŁódź ? Warszawa sprawiło, że najszybsze pociągi mogą kursować poniżej 60 minut.Przebudowa torów na trasie Częstochowa ? Koluszki, również skróciła podróż o 30minut.

Modernizacji linii kolejowych towarzyszy zwiększeniekomfortu obsługi na stacjach i przystankach. Obiekty są dostosowywane dopotrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, wyposażone w ławki,wiaty, oświetlenie i nowoczesne tablice informacyjne. Lepsze warunki istotniewpływają na poczucie bezpieczeństwa i zachęcają do korzystania z kolei.

– Choć sieć kolejowa w Polsce objęta jest wieloma projektamiinwestycyjnymi, to PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. priorytetowo traktująprzygotowanie i utrzymanie jak najlepszej oferty dla podróżnych i zapewnieniewygodnej obsługi na stacjach i przystankach ? mówi Prezes PKP Polskich LiniiKolejowych S.A., Ireneusz Merchel.

Do 2023 roku na polską infrastrukturę kolejową zostanie wydanych66 mld złotych. W wyniku zaplanowanych prac czasy przejazdu będą ulegałydalszemu skracaniu m.in. na trasach: Kraków ? Rzeszów – Przemyśl, Warszawa ?Lublin, Wrocław – Poznań i Poznań – Szczecin.

PKP S.A. realizuje program modernizacji dworców kolejowych wcałej Polsce. Część z nich jest gruntownie przebudowywana, część zaś budowanaod podstaw. Modernizowane i nowe dworce zapewniają poziom obsługi podróżnych namiarę XXI wieku. Są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone wnowoczesne systemy informacji. Można tam także skorzystać z punktów usługowo ?handlowych. W 10 największych obiektach, w punktach o nazwie InfoDworce,pasażerowie mają do dyspozycji usługę tłumacza języka migowego on-line. Ponad150 dworców kolejowych objętych jest nowoczesnym systemem monitoringu. Nanajwiększych dworcach ochrona pracuje całodobowo. Objętych standardami ochronyjest natomiast ponad 230 obiektów.

Kolej to zespół naczyń połączonych: linie, tabor,dworce. Ogromny sztab ludzi czuwa nad tym, aby działania we wszystkich tychobszarach były odpowiednio skoordynowane z myślą o bezpieczeństwie i komforcienaszych pasażerów ? mówi Mirosław Pawłowski, Prezes Zarządu PKP S.A. Inwestycjena wielką skalę, które obecnie realizujemy, mają przyczynić się do jeszcze szybszego i wygodniejszegopodróżowania. Ich efekty nie byłyby jednak zauważalne, gdyby nie zaangażowaniewszystkich tych osób, które na co dzień mają kontakt z pasażerami. Doskonalewiem, jak dużo serca wkładają oni w swoją pracę i to właśnie im w ogromnej mierzezawdzięczamy tak dobre opinie podróżnych ? dodaje.