Coraz więcej nowego taboru w PKP Intercity. Gdzie pojedzie od 30 sierpnia?

inforail
25.08.2020 11:45

Pasażerowiewybierający pociągi PKP Intercity mogą liczyć na sukcesywnie poprawiający siękomfort podróżowania.

To zasługa konsekwentnie realizowanego i największego whistorii spółki programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej DużychInwestycji” oraz wykorzystania pozyskanych funduszy unijnych. Ich efekty jużteraz odczuwają pasażerowie korzystając m.in. z 91 zmodernizowanych wagonówtypu 111A-20 PKP. Pojazdy te wyposażono m.in. w klimatyzację, wygodne fotele,gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Unowocześnione przez PESABydgoszcz pojazdy obecnie włączane są do pociągów:

             ICAlbatros relacji Gdańsk – Szczecin – Gdańsk;

             IC Bachusrelacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;

             IC Bałtykrelacji Gdynia – Poznań – Gdynia;

             IC Bolkorelacji Lublin – Szczecin – Lublin;

             ICCzartoryski relacji Lublin – Zbąszynek (Zielona Góra) – Lublin;

             IC Drwęcarelacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn;

             ICGałczyński relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa;

             IC Gryfrelacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin;

             IC Hetmanrelacji Wrocław – Lublin/Hrubieszów – Wrocław;

             ICHeweliusz relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;

             TLK Inkarelacji Warszawa – Łuków(Lublin) – Warszawa;

             ICJagiełło relacji Lublin – Kraków – Lublin;

             ICJeziorak relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn;

             IC Kossakrelacji Wrocław – Kraków – Wrocław;

             ICLednica relacji Poznań – Gdynia – Poznań;

             IC Mamryrelacji Wrocław – Białystok – Wrocław;

             IC Mewarelacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa;

             ICMieszko relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;

             ICMehoffer relacji Kraków – Szczecin – Kraków;

             ICMorcinek relacji Wrocław – Lublin – Wrocław;

             IC Piastrelacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;

             ICPodlasiak relacji Szczecin – Białystok/Ełk – Szczecin;

             ICPomorzanin relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;

             IC Rybakrelacji Białystok – Szczecin – Białystok;

             ICStoczniowiec relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;

             ICSztygar relacji Wrocław – Lublin – Wrocław;

             TLK Tuwimrelacji Warszawa – Łuków(Lublin) – Warszawa;

             IC Ukielrelacji Olsztyn – Zielona Góra – Olsztyn;

             ICZamenhof relacji Warszawa – Białystok – Warszawa;

             ICZielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa;

             IC Żuławyrelacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin.

Potencjał modernizowanych szlaków kolejowych pozwoląwykorzystać również 22 nowoczesne, wyróżniające się bezpieczeństwem iniezawodnością lokomotywy EU160 Griffin, które w tym roku wzmocniły flotę PKPIntercity. Obecnie jednostki Griffin prowadzą pociągi:

             TLKChełmianin relacji Warszawa – Chełm – Warszawa;

             ICCzartoryski relacji Lublin – Zbąszynek – Lublin;

             ICGałczyński relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;

             TLK KievExpress relacji Warszawa – Kijów – Warszawa na odcinku Warszawa – Dorohusk -Warszawa;

             TLKKochanowski relacji Chełm – Bydgoszcz – Chełm;

             IC Mewarelacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;

             IC Notećrelacji Warszawa – Piła – Warszawa;

             TLKPodlasiak na odcinku Szczecin – Białystok – Szczecin;

             TLKStaszic relacji Warszawa – Kołobrzeg – Warszawa;

             TLK Wartarelacji Warszawa – Poznań – Warszawa;

             TLK Wetlinana odcinku Poznań – Lublin – Poznań (sezonowy);

             TLKZamoyski relacji Piła – Lublin – Piła;

             ICZielonogórzanin relacji Warszawa – Zbąszynek – Warszawa.

Zgodnie z umowami zawartymi w ramach programu „PKP Intercity– Kolej Dużych Inwestycji”, jeszcze w tym roku tabor PKP Intercity ma zostaćwzmocniony o kolejnych 8 lokomotyw Griffin i 34 zmodernizowane wagony typu111A-20.

Modernizacja 83 wagonów z prawem opcji na dodatkowe 42pojazdy oraz zakup 20 lokomotyw EU 160 Griffin w ramach zamówienia podstawowegosą elementami projektów „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów ilokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz „Przyspieszamy komfortowo –unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. Łącznie ześrodków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko2014-2020 PKP Intercity pozyskało 653 730 052,05 zł dotacji.