Coraz więcej nowego taboru w PKP Intercity. Gdzie pojedzie od 30 sierpnia?
Pasażerowiewybierający pociągi PKP Intercity mogą liczyć na sukcesywnie poprawiający siękomfort podróżowania.
To zasługa konsekwentnie realizowanego i największego whistorii spółki programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej DużychInwestycji” oraz wykorzystania pozyskanych funduszy unijnych. Ich efekty jużteraz odczuwają pasażerowie korzystając m.in. z 91 zmodernizowanych wagonówtypu 111A-20 PKP. Pojazdy te wyposażono m.in. w klimatyzację, wygodne fotele,gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Unowocześnione przez PESABydgoszcz pojazdy obecnie włączane są do pociągów:
• ICAlbatros relacji Gdańsk – Szczecin – Gdańsk;
• IC Bachusrelacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;
• IC Bałtykrelacji Gdynia – Poznań – Gdynia;
• IC Bolkorelacji Lublin – Szczecin – Lublin;
• ICCzartoryski relacji Lublin – Zbąszynek (Zielona Góra) – Lublin;
• IC Drwęcarelacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn;
• ICGałczyński relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa;
• IC Gryfrelacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin;
• IC Hetmanrelacji Wrocław – Lublin/Hrubieszów – Wrocław;
• ICHeweliusz relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;
• TLK Inkarelacji Warszawa – Łuków(Lublin) – Warszawa;
• ICJagiełło relacji Lublin – Kraków – Lublin;
• ICJeziorak relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn;
• IC Kossakrelacji Wrocław – Kraków – Wrocław;
• ICLednica relacji Poznań – Gdynia – Poznań;
• IC Mamryrelacji Wrocław – Białystok – Wrocław;
• IC Mewarelacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa;
• ICMieszko relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;
• ICMehoffer relacji Kraków – Szczecin – Kraków;
• ICMorcinek relacji Wrocław – Lublin – Wrocław;
• IC Piastrelacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;
• ICPodlasiak relacji Szczecin – Białystok/Ełk – Szczecin;
• ICPomorzanin relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;
• IC Rybakrelacji Białystok – Szczecin – Białystok;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• ICStoczniowiec relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;
• ICSztygar relacji Wrocław – Lublin – Wrocław;
• TLK Tuwimrelacji Warszawa – Łuków(Lublin) – Warszawa;
• IC Ukielrelacji Olsztyn – Zielona Góra – Olsztyn;
• ICZamenhof relacji Warszawa – Białystok – Warszawa;
• ICZielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa;
• IC Żuławyrelacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin.
Potencjał modernizowanych szlaków kolejowych pozwoląwykorzystać również 22 nowoczesne, wyróżniające się bezpieczeństwem iniezawodnością lokomotywy EU160 Griffin, które w tym roku wzmocniły flotę PKPIntercity. Obecnie jednostki Griffin prowadzą pociągi:
• TLKChełmianin relacji Warszawa – Chełm – Warszawa;
• ICCzartoryski relacji Lublin – Zbąszynek – Lublin;
• ICGałczyński relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
• TLK KievExpress relacji Warszawa – Kijów – Warszawa na odcinku Warszawa – Dorohusk -Warszawa;
• TLKKochanowski relacji Chełm – Bydgoszcz – Chełm;
• IC Mewarelacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
• IC Notećrelacji Warszawa – Piła – Warszawa;
• TLKPodlasiak na odcinku Szczecin – Białystok – Szczecin;
• TLKStaszic relacji Warszawa – Kołobrzeg – Warszawa;
• TLK Wartarelacji Warszawa – Poznań – Warszawa;
• TLK Wetlinana odcinku Poznań – Lublin – Poznań (sezonowy);
• TLKZamoyski relacji Piła – Lublin – Piła;
• ICZielonogórzanin relacji Warszawa – Zbąszynek – Warszawa.
Zgodnie z umowami zawartymi w ramach programu „PKP Intercity– Kolej Dużych Inwestycji”, jeszcze w tym roku tabor PKP Intercity ma zostaćwzmocniony o kolejnych 8 lokomotyw Griffin i 34 zmodernizowane wagony typu111A-20.
Modernizacja 83 wagonów z prawem opcji na dodatkowe 42pojazdy oraz zakup 20 lokomotyw EU 160 Griffin w ramach zamówienia podstawowegosą elementami projektów „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów ilokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz „Przyspieszamy komfortowo –unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. Łącznie ześrodków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko2014-2020 PKP Intercity pozyskało 653 730 052,05 zł dotacji.
„