Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej biletów z Internetu

inforail
06.11.2015 09:13

Coraz więcej osób kupując bilety na przejazdy pociągami PKPIntercity korzysta z nowoczesnych kanałów sprzedaży. Już co trzeci pasażerdokonuje zakupu biletu przez internet. W sumie, od początku roku w kasachonline sprzedano ponad 5,7 mln biletów. Najczęściej na tę formę zakupu decydująsię podróżujący Pendolino.

Jak poinformował przewoźnik pasażerowie mogą kupować biletynie tylko na dworcach w kasach czy biletomatach. Transakcji można dokonać takżew internecie na stronie przewoźnika czy za pomocą aplikacji mobilnych IC MobileNavigator oraz SkyCash. Sprzedaż online cieszy się coraz większymzainteresowaniem podróżnych.

O tym, że trafiamy w oczekiwania naszych klientów świadczą wyniki.Tylko od początku roku za pośrednictwem kanałów zdalnych sprzedaliśmy 5,7 mlnbiletów. Porównując rok do roku, liczba transakcji wzrosła o ponad 100% – mówiMichał Hackiewicz, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu PKPIntercity. Na zakup biletu w sieci decyduje się już co trzeci nasz pasażer.Najwięcej biletów online sprzedajemy na przejazdy pociągami Pendolino. Zdarzasię, że nawet połowa wszystkich transakcji dotyczy właśnie tej kategoriipociągu – dodaje.

Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest ofertadostępna w internetowym systemie. Dzięki temu poza standardowymi biletami naprzejazdy pociągami PKP Intercity, za pośrednictwem strony internetowej czyaplikacji mobilnej, można już kupić bilet miesięczny, ofertę weekendową czypobrać bezpłatny bilet dla dziecka mającego nie więcej niż 4 lata. Niezapomniano też o tych pasażerach, którzy wybierają krótkie podróże ? biletyonline sprzedawane są na trasy liczące min. 20 km (dotychczas 50 km). Jesieniąpojawiło się kolejne udogodnienie w postaci wymiany i zwrotu biletu bezkonieczności składania reklamacji. Teraz po zakupie nowego biletu następujeautomatyczny zwrot należności za wcześniejszy bilet.

Ze sprzedażą online wiążą się duże oczekiwania ze stronynaszych klientów. Dlatego cały czas pracujemy nad poprawą naszego systemudodając kolejne funkcjonalności. Celem jest wdrożenie pełnej oferty dosprzedaży internetowej. Po umożliwieniu zakupu online biletów okresowych, weekendowychczy wprowadzeniu możliwości wymiany i zwrotu biletów planujemy kolejne zmiany.Do końca roku w internecie będzie można kupić bilet na przewóz roweru czy zwierzęcia.Następne w kolejności są bilety przesiadkowe oraz możliwość zakupu wielubiletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji ? mówi Jacek Leonkiewicz, prezeszarządu PKP Intercity.

Bilet online w 2minuty

Zakup biletu poprzez stronę internetową czy aplikację jestłatwy, wygodny i szybki. Sam proces zakupu został skrócony do trzech prostychkroków. Pasażerowie korzystający z wyszukiwarki na stronie www.rozklad-pkp.plrównież mogą szybciej kupić bilet, za sprawą wdrożenia automatycznegoprzekierowania do procesu zakupowego na stronie www.intercity.pl. Tym samym nietrzeba już powtórnie wpisywać zapytania, ponieważ system sam je zapamiętuje.Pasażer musi jedynie wybrać rodzaj miejsca i zaznaczyć indywidualne uprawnieniedo zniżki.

W internetowym systemie przewoźnik oferuje dwie opcje zakupu- poprzez indywidualne konto lub transakcję nierejestrowaną. Nadal jednakwiększość pasażerów korzysta z imiennych kont, gdzie można znaleźć m.in. szczegółowe informacje o wszystkichtransakcjach czy wyszukiwaniach.