Coraz mniej kuszet i sypialnych w PKP Intercity

inforail
16.03.2016 07:31

Z przeprowadzonychbadań dotyczących zasobów taborowych PKP Intercity wynika, że dostępność liczbywagonów z miejscami sypialnymi i do leżenia (sypialnych i kuszet) dedykowanychdo obsługi pociągów sezonowych (w okresie wakacji letnich i ferii zimowych)zmniejsza się z roku na rok z uwagi na wieloletni okres eksploatacji tychwagonów.

Jednocześnie, zdaniem MiB, odczuwalne są efekty prowadzonychprac modernizacyjnych infrastruktury kolejowej w postaci poprawy czasówprzejazdów pociągów dalekobieżnych. W związku z typowo sezonowymzapotrzebowaniem na kuszety i wagony sypialne oraz uwzględniając wysokie kosztyich modernizacji a następnie wykorzystanie przez około trzy do czterechmiesięcy w roku, decyzje w tej sprawie wymagają wnikliwej analizy pod kątemracjonalności wydatkowania środków publicznych.

?Prometeo? bez kuszet

Przeprowadzone przez PKP Intercity analizy wskazały na potencjalnieniską frekwencję w pociągu TLK ?Prometeo?. Niniejsze badania wpłynęły nadecyzję spółki, która nie przewidywała włączenia wagonu z miejscami do leżenia m.in.do tego składu kursującego z Gdyni do Krynicy.

Spółka ponadto pasażerom zaproponowała przejazd z Gdyni doKrynicy w znacznie krótszym czasie pociągiem EIP 5102 (wyjazd z Gdyni Głównej ogodzinie 17:24) z przesiadką do pociągu TLK 13200 ?Luna? (wyjazd z Warszawy ogodzinie 21:08), w którym znajduje się wagon z miejscami do leżenia kursującybezpośrednio do Krynicy.

Jaka oferta dokurortów?

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowałotakże, że analizuje możliwość budowania oferty przewozowej dla miejscowościuzdrowiskowych pod kątem zestawienia składów z uwzględnieniem wagonówsypialnych i kuszet. Podobnie działania przeprowadziła spółka PKP Intercity S.A.zanim wspólnie z ministrem podjęto decyzję, które z posiadanych przez przewoźnikawagonów będą poddane modernizacji w związku planowanym podniesieniem komfortuświadczonych usług przewozowych.