Coradia dla SNCF – nowa propozycja Alstomu

inforail
05.12.2013 12:25

Francuskie koleje SNCF zamówiły 34 pociągi Alstom Coradia. Wartość kontraktu to około 350 mln euro. Zakup składów jest realizowany w ramach rządowego projektu odnowy taboru SNCF, zainicjowanego w lipcu 2013 roku. Nowe nabytki mają wejść do eksploatacji w grudniu 2015 roku. Jak informuje producent składu, Coradie usytuowane są pomiędzy pociągami regionalnymi (TER) a segmentem szybkich pociągów (TGV). Zostały zaprojektowane do obsługi połączeń międzyregionalnych, zapewniając odpowiedni poziom komfortu dla 267 pasażerów. Mają łączyć wymagania przewoźnika i pasażera. Coradia to pociągi przyjazne osobom niepełnosprawnym, zapewniające łatwą wymianę pasażerów, dzięki przestronnemu wnętrzu. Fotele są dostosowane do dłuższych podróży, wyposażone w tapicerowane podłokietniki, gniazda elektryczne i wieszaki na ubrania. Podłoga jest pokryta specjalnym materiałem, który ogranicza hałas z podwozia. Odpowiednie oświetlenie wnętrza zapewniają okna i lampy. Wygląd wnętrza pociągów jest efektem współpracy przewoźnika z producentem.

Coradia dla SNCFCoradia dla SNCFCoradia dla SNCF (źródło: Alstom)Coradia dla SNCF (źródło: Alstom)
Innowacyjne rozwiązania techniczne zapewniają skrócenie czasu przejazdów na dystansach międzyregionalnych. Pociągi mają lepsze przyśpieszenie i w porównaniu z obecnie eksploatowanym taborem efektywniej hamują. Są ekonomiczne, lżejsze i zużywają znacznie mniej energii elektrycznej niż składy poprzedniej generacji. Ponadto zostały przystosowane do kursowania po wszystkich konwencjonalnych sieciach kolejowych.
Coradia dla SNCF należy do rodziny pociągów modułowych, które Alstom produkuje od 30 lat. Obecnie w ruchu znajduje się ponad 3000 takich jednostek, które kursują w Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Hiszpanii i Szwecji. Dotychczas składy te przejechały ponad 4 miliardy kilometrów.
Coradia dla SNCF (źródło: Alstom)Coradia dla SNCF (źródło: Alstom)Coradia dla SNCF (źródło: Alstom)
W projekt Coradia dla SNCF będzie zaangażowanych sześć z dziesięciu zakładów Alstomu, zlokalizowanych we Francji. To obiekty w Reichshoffen (projekt i montaż), Ornans (silinik), Le Creusot (wózki), Tarbes (systemy trakcyjne), Villeurbanne (komputery pokładowe) and Saint-Ouen (projekt).