Co z remontem średnicy w Warszawie?
PKP Polskie LinieKolejowe zakładają, że do końca tego roku wybiorą wariant przebudowywarszawskiej linii średnicowej, która biegnie pod ziemią przez centrum stolicy- poinformował we wtorek dziennikarzy prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
„Do końca tego roku zostanie wybrany wariantrealizacyjny dla warszawskiej linii średnicowej” – powiedział Merchel.
„Przed nami podjęcie decyzji, czy chcemy modernizacjęprzeprowadzić szybko, ale bardziej uciążliwie dla mieszkańców, czy rozłożoną wczasie, ale przeprowadzaną +łagodniej+. O tym będziemy mogli porozmawiać najesieni tego roku, kiedy będziemy znali koncepcję przedstawioną przezprojektanta” – dodał.
W rozmowie z PAP prezes przyznał, że w zależności odwariantu, modernizacja mogłaby potrwać od trzech do sześciu lat.
Podstawowym celem modernizacji jest poprawa przepustowościlinii, tak żeby więcej pociągów mogło nią kursować. Obecnie jest to 14-16pociągów na godzinę. Po modernizacji „średnicą” będą mogłyprzejeżdżać 24 pociągi w ciągu godziny.
PKP Polskie Linie Kolejowe na początku stycznia tego roku podpisałyumowę na wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzenie nadzoruautorskiego dla realizacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Wartośćtej umowy to 22 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja warszawskiej linii średnicowej ma się rozpocząćw 2020 roku. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy linia średnicowa w czasieprzebudowy zostanie w całości zamknięta.
PKP PLK zamierzają przed rozpoczęciem remontu liniiśrednicowej zakończyć remont tak zwanej linii obwodowej, co ma to odciążyćczęść biegnącą przez centrum na czas remontu.
„