Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co z poprawą standardu na trasie do Bydgoszczy? Były analizy

inforail
14.08.2017 08:51

Jakiś czas temu nałamach InfoRail.pl pisaliśmy o interpelacji posła Piotra Króla, dotyczącejpoprawy komfortu podróży na trasie Warszawa – Bydgoszcz. Mamy odpowiedź MIB.Zmian nie będzie.

W ramach planowania oferty przewozowej na rozkład jazdy2017/2018, trasa Bydgoszcz – Warszawa była poddawana szczegółowej analizie –poinformował Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB. Spółka PKP Intercityoprócz badania potencjału przewozowego na danej linii przeanalizowała takżeinne czynniki mające kluczowy wpływ na ostateczny kształt rozkładu jazdy.Czynnikami tymi są ograniczenia infrastrukturalne do których można zaliczyć naprzykład brak zadowalającej przepustowości na poszczególnych odcinkach,wprowadzone przez zarządcę infrastruktury, tj. PKP Polskie Linie Kolejowe,przerwy w ruchu zaplanowane ze względu na prowadzone prace modernizacyjne naliniach kolejowych nr 3 i 18, a także dostępne zasoby taborowe. Biorąc poduwagę powyższe przesłanki, oferta przewozowa na trasie Warszawa – Bydgoszcz jestw chwili obecnej optymalna, a jej zmiany przy ww. uwarunkowaniach na chwilęobecną nie są przewidywane.

Bittel poinformował, że w ramach obecnie obowiązującegorozkładu jazdy pociągów na trasie Bydgoszcz – Warszawa, PKP Intercity oferują10 bezpośrednich pociągów, w tym 3 kategorii IC. W rozkładzie jazdy 2015/2016kursowało także 10 bezpośrednich połączeń, w tym 4 pociągi kategorii IC. Odkorekty rozkładu jazdy 2016/2017 wprowadzonej w dniu 11 czerwca 2017 r. pociąg”Doker” kursuje w zmienionej relacji tj. Gdynia – Łódź Fabryczna przezBydgoszcz w związku z zamknięciem linii nr 3 (Poznań – Warszawa) i brakiemskomunikowania w Kutnie na pociąg „Włókniarz” do Łodzi (do 10 czerwca 2017 r.była to relacja Gdynia – Warszawa Wsch.).

Odnosząc się do zmiany zestawienia pociągu TLK „Staszic”relacji Bydgoszcz Główna – Zagórz i Terespol, a także TLK „Ogiński” relacjiBydgoszcz Główna – Warszawa Wschodnia – Bydgoszcz Główna, Bittel stwierdził, żezmiana wykorzystywanego rodzaju taboru wynika z jego faktycznej dostępności.

Ponadto wiceminister przypomniał, że w ramachstrategii taborowej do 2020 roku PKP Intercity planują zmodernizować 355wagonów, z których część będzie wykorzystywana na trasie Przemyśl – Lublin –Warszawa – Bydgoszcz. W przypadku ustąpienia ograniczeń infrastrukturalnych itaborowych Spółka planuje rozwój oferty przewozowej na przedmiotowej trasie.