Co z połączeniami Warszawa-Bydgoszcz przez Iławę?
Z odpowiedzi na interpelację poselską dowiadujemy się jaka będzie przyszłość połączeń z Warszawy do Bydgoszczy przez Iławę.
A różowa nie będzie...
Pilotaż
Jak podał wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel w celu zapewnienia bezpośredniego połączenia z Warszawą dla miejscowości: Mława, Działdowo, Jabłonowo Pomorskie, Kowalewo Pomorskie oraz Wąbrzeźno, po analizie możliwości techniczno-operacyjnych, organizator kolejowych połączeń międzywojewódzkich podjął decyzję o pozostawieniu pociągu 1530/5130 „Brda” na trasie przez Iławę. Pozostawienie przedmiotowego pociągu na trasie objazdowej ma charakter pilotażowy. Po analizie frekwencji będą podejmowane dalsze decyzje, co do przedmiotowego połączenia – wyjaśnił Andrzej Bittel.
W odpowiedzi na interpelację wskazał, że z uwagi na trwającą konstrukcję trzeciego zastępczego rozkładu jazdy pociągów obowiązującego od 11 czerwca br. szczegóły dotyczące połączenia nie są jeszcze ostatecznie zatwierdzone. Pociąg ten będzie trasowany w odstępstwie od zarządzonego rocznego rozkładu jazdy pociągów edycji 2022/23 tak więc jego godziny kursowania mogą odbiegać od dotychczasowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Andrzej Bittel wyjaśnił również, że nie ma sensu uruchamiania dodatkowych pociągów z Warszawy do Działdowa.
Proponowany pociąg IC „Nida” na odcinku Warszawa Zach. – Działdowo kursuje w slocie obecnego połączenia pociągu IC „Mazury”, proponowany pociąg IC „Fordoński” na odcinku Warszawa Zach. – Iława Gł. kursuje w slocie obecnego połączenia pociągu IC „Warmia”, zaś proponowany pociąg IC „Enigma” na odcinku Warszawa Zach. – Działdowo kursuje w slocie obecnego połączenia pociągu IC „Kolberg”. Wszystkie powyższe proponowane połączenia dublują obecnie już funkcjonujące połączenia. Docelowo oferta na trasie Warszawa – Działdowo – Trójmiasto/Olsztyn, zawarta w Umowie Ramowej zakłada kursowanie pociągów co 1 godzinę: w godzinach parzystych w kierunku Trójmiasta, a w godzinach nieparzystych w kierunku Olsztyna.