Co z peronem 6 na dworcu Wrocław Główny?
Obecnie obowiązujący termin zakończenia umowy z wykonawcą robót, dotyczącej budowy peronu 6 na dworcu Wrocław Główny to 30 listopada 2019 roku – poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Pierwotnie prace miały zakończyć się 22 maja 2019 roku. Jak wyjaśnia Bittel wydłużenie terminu spowodowane zostało brakiem możliwości kontynuacji prac związanych z budową dojścia z peronu nr 6 do tunelu głównego na stacji Wrocław Główny, w wyniku wystąpienia licznych kolizji z infrastrukturą podziemną (energetyczną, sterowania ruchem kolejowym, teletechniczną i telekomunikacyjną, odwodnieniem oraz starymi fundamentami). Po określeniu warunków usunięcia kolizji i podpisaniu umów z właścicielami infrastruktury oraz komisyjnym usunięciu niezinwentaryzowanych kabli, zaszła konieczność zmiany technologii wykonania prac ziemnych i zabezpieczenia wykopów.
Ponadto po wykonaniu odkopów kontrolnych i próbach sprawdzenia drożności istniejących przejść kablowych stwierdzono brak możliwości ułożenia kabli we wcześniej wskazanych miejscach, co skutkowało koniecznością wykonania nowych przejść pod torami (przewierty sterowane) i w konsekwencji wpłynęło na opóźnienie rozpoczęcia robót bezpośrednio związanych z budową peronu. Niezwłocznie po usunięciu powyższych przeszkód wykonawca przystąpił do kontynuacji prac.
W związku z koniecznością zmiany technologii robót ziemnych oraz koniecznością wykonania nowych przejść kablowych pod torami, koszt realizacji inwestycji wzrośnie o około 350 tys. złotych. Wykonawca w świetle informacji przekazanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do czasu możliwości podjęcia robót utrzymywał plac budowy, monitował przebieg prac oraz delegował swoich pracowników do czynności, pozwalających na usunięcie zaistniałych kolizji.
Opóźnienie powstało z przyczyn niezależnych od wykonawcy i z tego względu zamawiający (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) nie stwierdził przesłanek uzasadniających nałożenie kary na wykonawcę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„