Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co z odbiorami kolejnych SU4220 po pożarze jednej z lokomotyw?

inforail
22.06.2022 13:45
Po incydencie, do jakiego doszło w ubiegłym tygodniu z udziałem lokomotywy SU4220 zapytaliśmy PKP Intercity czy proces odbioru tych spalinówek będzie kontynuowany.

Stanowisko przewoźnika jest jednoznaczne.

Odbiory

Proces odbioru lokomotyw SU4220 będzie kontynuowany według ustalonych zasad – poinformowała nas Marta Ziemska z PKP Intercity.

W ramach prewencji będą przeprowadzone dodatkowe oględziny na przeglądach P1 podwozi lokomotyw i sprawdzania stanu ich czystości, kontrola stanu izolacji kabli elektrycznych i ich połączeń oraz sprawności mechanizmów hamulca - dodała.

Wcześniej Agnieszka Serbeńska z PKP Intercity poinformowała nas, że FPS przekazała 5 z 13 lokomotyw. Zgodnie z deklaracjami wykonawcy, dwie kolejne powinny trafić do PKP Intercity w najbliższych tygodniach.

Spalinowe lokomotywy uniwersalne serii SU4220 zostały zmodernizowana do wersji dwuagregatowej z funkcją zasilania 3kV DC wagonów pasażerskich w energię elektryczną. Powstały one w wyniku modernizacji klasycznych lokomotyw spalinowych serii SM42.

Wartość kontraktu napraw P5 z modernizacją wynosi 90,3 mln zł brutto. Modernizacja jest współfinasowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, projekty „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. PKP Intercity podpisało umowę na realizację tego projektu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wiosną 2018 roku. Przewoźnik uzyskał dofinasowanie łącznie w kwocie 653,8 mln zł.