Co z łącznicą w Chabówce?

inforail
18.10.2017 12:30

PKP Polskie LinieKolejowe nie rezygnują z realizacji projektu dotyczącego modernizacji liniikolejowej nr 99 Chabówka-Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce, mimounieważnienia przetargu na wykonawcę tej inwestycji.

Na początku tego miesiąca PKP PLK poinformowały orozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę tego przedsięwzięcia. Zadanie miałazrealizować firma ZUE SA z Krakowa za 406 mln zł brutto w 42 miesiące od datypodpisania umowy.

Jak poinformowała PAP w środę Dorota Szalacha z biuraprasowego PKP PLK, przetarg ten został unieważniony z powodu ujawnienia przezzamawiającego w toku postępowania przetargowego omyłki rachunkowej (błędu wobliczeniu punktacji), dotyczącej ceny.

Według PLK przy prawidłowym policzeniu oferta ZUE SA niepowinna być uznana za najkorzystniejszą. „Zamawiający nie ma możliwościusunięcia wskazanej omyłki, gdyż nie może przywrócić do postępowaniaprzetargowego wykonawców, których oferty zostały odrzucone” – zaznaczyłaSzalacha, podkreślając równocześnie, iż PKP PLK nie rezygnują z realizacjiprojektu, a dalsze decyzje będą podjęte po uprawomocnieniu się unieważnieniapostępowania.

Jak szacuje PKP PLK, dzięki tej modernizacji czas przejazdupociągów między Chabówką i Zakopanem skróci się o ok. 30 minut.

Zakres prac obejmuje m.in. kompleksową wymianę ponad 44 kmtorów oraz przebudowę 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów i pięciuwiaduktów kolejowych. Zmodernizowane mają zostać urządzenia sterowania, a także62 przejazdy kolejowo-drogowe.

Jednym z ważniejszych elementów przedsięwzięcia ma byćzaprojektowanie i wybudowanie łącznicy kolejowej w Chabówce, dzięki którejpociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy. Takie rozwiązanie – łącznie zinnymi realizowanymi projektami – skróci podróż pociągiem z Krakowa doZakopanego o ok. 1 godz. 15 min. Obecnie trwa ona ok. 3,5 godz.

W ramach zadania ma powstać też nowy, dodatkowy przystanek wChabówce oraz przebudowane perony na 12 stacjach i przystankach.

Inwestycja na odcinku Chabówka-Zakopane (linia nr 99),zrealizowana ma zostać w ramach większego projektu dotyczącego modernizacjicałej trasy z Krakowa do Zakopanego o wartości 950 mln zł.

W czerwcu tego roku uruchomiono przebudowany łącznikkolejowy w Suchej Beskidzkiej, dzięki któremu czas przejazdu pociągów na liniiKraków-Zakopane skrócił się o 15 minut. Kolejny kwadrans podróżni zyskają podkoniec tego roku po zakończeniu budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłociei Kraków Krzemionki.